W ciągu ostatnich dwóch lat popyt na kosmetyki wśród użytkowników aplikacji Listonic wzrósł aż o 12,6 proc. – wynika z najnowszego raportu Listonic „Ranking popularności marek FMCG” .
Skokowo popularność kosmetyków wzrosła w lipcu i sierpniu 2021 r. Podczas gdy spadał popyt na inne kategorie produktów – kosmetyki były jeszcze częściej dodawane do list zakupowych. Autorzy raportu oceniają, że wynikało to z okresu wakacyjnego i wyjazdów.
Również pierwsza połowa bieżącego roku przyniosła dobre wiadomości. Popularność kosmetyków wzrosła o 6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r.
Kosmetyki a także produkty do domu nie podrożały także znacząco. W porównaniu do innych grup produktów są względnie stałe. Uśrednione ceny produktów kosmetycznych i chemii domowej były w lipcu 2022 roku wyższe o zaledwie 2,8 proc. niż rok wcześniej - czytamy w raporcie.
Panuje opinia, że użytkownicy kosmetyków nie są lojalni wobec marek. Raport Listonic pokazuje inny obraz. Użytkownicy aplikacji listonic wykazują największe zainteresowanie do marek takich kategorii jak słone przekąski, napoje i właśnie kosmetyki.
Wskaźnik Brand Loyality Index dla całej kategorii, na przestrzeni dwóch lat wyniósł 8,7 proc. Spośród produktów kosmetycznych prym wiodą szampony z wynikiem 22 proc., który stanowi rekordowy wynik Brand LI również dla wszystkich analizowanych w raporcie produktów. Co piąty szampon dodawany jest do listy zakupów wraz z określoną marką.
Listonic to aplikacja do planowania zakupów. Ma 15 mln pobrań. Korzysta z niej ok. 1,4 mln użytkowników na świecie, z czego 250 tys. w Polsce.