
Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił w przypadku oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 3,4 p. proc.) a w dalszej kolejności obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 1,0 p. proc.). Niższa niż przed miesiącem wartość wystąpiła dla wskaźnika obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 1,6 p. proc.).
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 3,4.
W listopadzie br. WWUK osiągnął wartość o 8,8 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.
Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły głównie oceny przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 4,3 p. proc.) oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 3,4 p. proc.)
Obniżyła się natomiast ocena dotycząca możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 0,8 p. proc.).