Według Pauliny Kwaśniewskiej przedstawicielki L’Oréal Paris Make-up, za stagnację rynku kosmetyków do makijażu głównie odpowiadają dwa segmenty – paznokcie i usta.
To brzmi zaskakująco, jeśli weźmiemy pod uwagę miłość Polek do pięknego manicure’u. – Jeszcze pięć lat temu lakiery do paznokci rosły bardzo dynamicznie, teraz jednak zainteresowanie konsumentek przesunęło się z klasycznych emalii do hybryd, w większości wykonywanych w salonach – mówi Paulina Kwasniewska, group product manager L’Oréal Paris Make-up.
Spowolnił też segment ust. To też zaskakuje. Tutaj jednak powodem jest niemal zupełny brak zainteresowania tak popularnymi do niedawna bezbarwnymi błyszczykami. Teraz kobiety chcą koloru, sięgają po szminki i pomadki, których oferta jest bardzo różnorodna – od klasycznych po płynne. To na co stawiają to trwały pigment.
– Jesteśmy spokojni, bo Polki wciąż kochają się malować – mówi Paulina Kwaśniewska. Wyjaśnia, że obecnie na jedną dziewczynę przypada osiem produktów do makijażu. – Naszym zadaniem jest, aby jednak nie tylko kupowały ale i używały tych produktów – wyjaśnia przedstawicielka firmy. – Makijaż jest kategorią impulsową. Kobieta kupuje, by sprawić sobie przyjemność. Naszą rolą jest edukować – po pierwsze aby wiedziała jak wybrać produkt, który będzie do niej pasował, a po drugie aby umiała go używać. Stąd nasze nowe podeście do reklam. Już nie występują w nich posagowe boginie, ale zwykłe dziewczyny, które w makijażu jedzą czy płaczą, co pokazuje trwałość szminek i mascar. To nasz nowy sposób na pokazanie wiarygodności marki i jej bliskości z klientką – podsumowuje Paulina Kwaśniewska.