Z okazji dnia kobiet firma badawcza ARC Rynek i Opinia przypomniała kilka faktów na temat Polek, pochodzących z różnych badań opinii zrealizowanych w 2020 roku.
Kobiety a zakupy
- 39 proc. kobiet ma pozytywne doświadczenia z promocjami.
- Kobiety coraz rzadziej uważają promocję „produkt lub usługa w obniżonej cenie” za atrakcyjną (38 proc. w 2020 versus 44 proc. w 2019)
- 66 proc. kobiet uczestniczy w choćby jednym programie lojalnościowym (53 proc. mężczyzn), a 25 proc. – w czterech lub w większej liczbie programów
- 44 proc. kobiet przyznaje, że robi zakupy na zapas, jeżeli jest atrakcyjna promocja
Kobiety a ich stosunek do firm
- 72 proc. kobiet korzystniej ocenia firmy zaangażowane w działania społeczne
- Kobiety rzadziej doceniają zaangażowanie firm w sponsoring sportu (53 proc. Polek ocenia lepiej takie firmy) lub w sponsoring kultury (56 proc. Polek ocenia takie firmy lepiej)
Kobiety a rok 2020
- 31 proc. kobiet twierdzi, że w 2020 roku straciła zawodowo (w przypadku mężczyzn jest to taki sam odsetek)
- Ponad połowa mniej kobiet (7 proc.) niż mężczyzn (16 proc.) uważa, że zyskała zawodowo w 2020 roku
- Kobiety, częściej niż mężczyźni twierdzą, że 2020 rok był najgorszym okresem w ich życiu (71 proc. versus 64 proc.)
– Realizując badania od wielu lat widzimy, jak społeczeństwo się zmienia. Analizując wybrane wyniki dotyczące Polek wyraźnie widzimy, jak z roku na rok zmienia się stosunek Polek do promocji. Wprawdzie nadal chętnie z nich korzystają, ale postrzeganie atrakcyjności np. niższych od standardowych cen jest niższa. Tak więc warto badać na bieżąco społeczeństwo, gdyż może się okazać, że nasze wyobrażenia sprzed kilku lat są już nieaktualne – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.