StoryEditor
Rynek i trendy
22.08.2024 14:44

Polaris Market Research: Do 2032 r. globalny rynek kosmetyków halal urośnie do ok. 113 miliardów dolarów

Kosmetyki halal to produkt, który odpowiada potrzebom rosnącej grupy konsumentów i konsumentek. / Canva

Rynek kosmetyków halal, którego wartość wynosiła 40,51 miliarda dolarów w 2023 roku, ma osiągnąć 113,05 miliarda dolarów do 2032 roku. Przewidywany wzrost CAGR wynosi 12,1 proc. w latach 2024-2032. Dynamiczny rozwój rynku jest napędzany rosnącym zapotrzebowaniem na produkty spełniające wymogi prawa islamskiego oraz zwiększoną świadomością konsumentów na temat etycznych i cruelty-free produktów.

Kosmetyki halal to produkty wytwarzane zgodnie z zasadami prawa islamskiego, które zabrania stosowania składników pochodzenia zwierzęcego oraz alkoholu. W produkcji, pakowaniu i dystrybucji tych produktów nie mogą być używane tłuszcze, krew ani tkanki zwierzęce. Firmy kosmetyczne chcące oferować produkty halal muszą przejść szczegółowy proces certyfikacji, który obejmuje ocenę całego łańcucha dostaw, od pozyskiwania surowców po finalną dystrybucję. Mimo ograniczonej dostępności certyfikowanych kosmetyków halal, wzrastające zainteresowanie tymi produktami wśród kobiet muzułmańskich skłania coraz więcej firm do wprowadzania na rynek takich rozwiązań.

Jak wynika z raportu Polaris Market Research, globalny rynek kosmetyków halal w 2023 roku osiągnął wartość 40,51 miliarda dolarów. Prognozy wskazują, że do 2024 roku wartość ta wzrośnie do 45,33 miliarda dolarów, aby ostatecznie osiągnąć 113,05 miliarda dolarów do 2032 roku. Wzrost rynku o 12,1 proc. rocznie wynika z kilku kluczowych czynników, takich jak rosnąca świadomość konsumentów na temat produktów halal, wzrost dochodów klasy średniej oraz zwiększone zapotrzebowanie na produkty cruelty-free i ekologiczne.

Azja i region Pacyfiku odnotowały w 2023 roku znaczący wzrost na rynku kosmetyków halal. Wpływ na to miała rozbudowa infrastruktury przemysłu kosmetycznego, duża populacja muzułmańska oraz rosnąca świadomość konsumentów na temat produktów zgodnych z zasadami islamu. Z kolei w Ameryce Północnej, gdzie rynek ten również zyskuje na znaczeniu, konsumenci coraz częściej poszukują produktów spełniających zarówno ich etyczne, jak i religijne preferencje. Tamtejsze surowe regulacje i standardy ochrony konsumenta sprzyjają rozwojowi tego segmentu.

Rosnące dochody grupy docelowej oraz zwiększone zainteresowanie produktami etycznymi i ekologicznymi sprawiają, że rynek kosmetyków halal dynamicznie się rozwija. Jednocześnie, brak jednolitych standardów certyfikacji halal może stanowić barierę dla dalszego wzrostu. Mimo to, globalne marki kosmetyczne coraz częściej wprowadzają specjalne linie produktów halal, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na certyfikowane produkty. To zjawisko napędza rozwój rynku, ale jednocześnie rodzi wyzwania związane z zachowaniem spójności i wiarygodności certyfikacji.

Czytaj także: GlobalData: zwrot w etykietowaniu kosmetyków dla wyznawców islamu — zamiast etykiet halal etykiety haram?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.11.2024 11:00
Badanie i Raport Koszyk Zakupowy ASM SFA sygnalizują walkę na promocje — niemniej ceny kosmetyków i chemii nie spadają, a powoli toczą się w dół
Ceny artykułów chemii gospodarczej i kosmetyków tylko nieznacznie spadły rok do roku.DALL-E

W październiku 2024 roku odnotowano spadek cen podstawowych produktów spożywczych w Polsce, jednak roczna dynamika wzrostu cen nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Średnia cena koszyka zakupowego spadła o 20,28 zł, co stanowi obniżkę o 6,5 proc. w stosunku do września. Najwięcej za zakupy zapłacono w sieci Netto, a najniższe ceny oferował Lidl. Analitycy przewidują dalsze wzrosty inflacji na początku przyszłego roku.

Październik 2024 roku przyniósł oczekiwane spadki cen, co potwierdziło badanie ASM SFA. Średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najczęściej wybierane artykuły codziennego użytku wyniosła 288,99 zł – to o 20,28 zł mniej (6,5 proc.) niż we wrześniu. Obniżkę odnotowano w 8 z 13 analizowanych sieci handlowych. Największy spadek cen zaobserwowano w sieci Biedronka, gdzie średnia wartość koszyka zmalała o 29,04 proc..

Na pierwszym miejscu w kategorii najniższych cen znalazł się Lidl, z kosztem koszyka na poziomie 230,09 zł, co oznaczało spadek o 17,09 proc. w stosunku do września. Z kolei najdroższe zakupy odnotowano w sieci Netto, gdzie średnia cena koszyka wyniosła 323,72 zł. Analiza pokazała również, że różnice w cenach między najtańszymi a najdroższymi zakupami były znaczne – najtańszy koszyk kosztował 186,90 zł, a najdroższy 355,90 zł, co daje rozpiętość cenową wynoszącą 169 zł.

image
Badanie i Raport Koszyk Zakupowy ASM SFA

Mimo miesięcznego spadku cen, analiza roczna wykazała, że średnia cena koszyka wzrosła o 2,02 proc. z 283,27 zł w październiku 2023 roku do 288,99 zł w październiku 2024 roku. W największym stopniu podrożały napoje, które były droższe o 18,17 proc. niż rok wcześniej. Największy wzrost cen koszyka zakupowego zaobserwowano w sieci Kaufland – średnia cena koszyka była wyższa o 16 proc. w porównaniu do października 2023 roku. Wśród analizowanych kategorii produktowych znalazły się oczywiście segmenty chemii domowej i kosmetyków, które zanotowały jedynie nieznaczne obniżki (w październiku 2024 r. taniej o 0,31 proc. rok do roku).

Według GUS, inflacja w październiku wzrosła o 5 proc. rok do roku i o 0,3 proc. w stosunku do września. Eksperci przewidują, że w nadchodzących miesiącach wzrost cen będzie kontynuowany, a inflacja może osiągnąć 5,5 proc. na początku 2025 roku. Chociaż październik przyniósł chwilową ulgę, zbliżające się okresy przedświąteczne mogą przyczynić się do wzrostu cen z powodu większego popytu i intensywnych działań promocyjnych sieci handlowych.

Czytaj także: Altagamma: Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych po raz pierwszy od 15 lat — sytuację ratują kosmetyki i biżuteria

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.11.2024 16:43
Altagamma: Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych po raz pierwszy od 15 lat — sytuację ratują kosmetyki i biżuteria
Luksusowe kosmetyki i biżuteria nadal znajdują odbiorczynie i odbiorców.Kaboompics

Na zakończonym w Mediolanie 23. Obserwatorium Altagamma 2024 przedstawiono dane ukazujące pierwszy od lat spadek globalnego rynku dóbr luksusowych. Eksperci i przedstawiciele branży omawiali wyzwania, z jakimi mierzy się sektor oraz prognozy na przyszłość.

Podczas tegorocznej edycji Obserwatorium Altagamma zaprezentowano dane wskazujące na spowolnienie tempa wzrostu globalnego rynku dóbr luksusowych. Po raz pierwszy od 15 lat przewidywana jest wyraźna zmiana trendu – wartość rynku w 2024 roku ma wynieść 1 478 miliardów euro, co oznacza spadek o 2 proc. w porównaniu do rekordowego poziomu 1 508 miliardów euro w 2023 roku. Przyczyną tej sytuacji są m.in. globalne niepewności gospodarcze i geopolityczne, które wpłynęły na łańcuchy dostaw oraz działalność marek luksusowych.

Liczba konsumentów luksusowych zmalała o prawie 50 milionów, co jest znaczącym sygnałem dla branży. Jak podkreśliła Stefana Lazzaroni, dyrektorka zarządzająca Altagamma, obecne wyniki są efektem normalizacji po okresie wzmożonego popytu po pandemii Covid-19. Mimo tego spadku, pewne sektory rynku, takie jak luksusowe doświadczenia i branża wellness, odnotowują wzrost o 5 proc., co pokazuje, że część konsumentów wciąż skłania się ku wysokiej jakości przeżyciom i dbaniu o zdrowie.

Matteo Lunelli, prezes Altagamma, wskazuje, że pomimo obecnych wyzwań, perspektywy na rok 2025 są bardziej optymistyczne. Prognozuje się umiarkowane odbicie, napędzane przez turystykę luksusową, gastronomię oraz najlepsze wyniki w kategoriach biżuterii i kosmetyków. Szczególną rolę w tej odbudowie mają odegrać rynki europejskie i amerykańskie. Lunelli zaznacza, że kluczowe będzie współdziałanie na poziomie krajowym i europejskim, by wspierać czynniki sukcesu branży, takie jak kreatywność, innowacyjność technologiczna i zrównoważony rozwój.

Choć rynek dóbr luksusowych mierzy się z wyzwaniami, przed branżą stoją nowe szanse na wzmocnienie i przedefiniowanie swojej pozycji. Eksperci przewidują, że okres przejściowy 2025 roku pozwoli na ponowne skupienie się na kluczowych priorytetach i odpowiedź na potrzeby konsumentów w zmieniających się realiach gospodarczych.

Altagamma to włoskie stowarzyszenie zrzeszające najbardziej prestiżowe marki luksusowe, które działa na rzecz promocji i rozwoju sektora dóbr wysokiej jakości. Zostało założone w 1992 roku, a jego misją jest podkreślanie wartości włoskiego know-how, innowacyjności i kreatywności na arenie międzynarodowej. Organizacja skupia firmy z różnych branż, w tym mody, biżuterii, motoryzacji, designu i gastronomii, które łączy wspólny cel: wspieranie konkurencyjności i zrównoważonego rozwoju przemysłu luksusowego. Altagamma organizuje wydarzenia, badania i inicjatywy mające na celu monitorowanie trendów oraz dzielenie się wiedzą, co wspiera rozwój i adaptację branży w zmieniającym się świecie.

Czytaj także: Circana: rynek kosmetyków luksusowych w USA wzrósł o 8 proc. w pierwszej połowie 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 02:47