Z badania wynika, że ponad połowa Polaków (52 proc.) kupuje głównie na promocjach. Miłośnicy okazji i obniżek przeważają niemal w każdej grupie wiekowej i w każdym województwie. Na czele znalazły się jednak Podkarpacie (57 proc.) i Śląsk (56 proc.), a jeśli chodzi o płeć, to polowanie na promocje zdecydowanie jest domeną kobiet (59 proc.).
Zwłaszcza młodzi Polacy uwielbiają promocje. Wśród respondentów z grupy wiekowej 25-34 lata, aż 59 proc. wskazało, że kupuje produkty głównie wtedy, gdy są przecenione. Niewiele mniejszy odsetek podobnych deklaracji dotyczył osób w wieku 18-24 lata (54 proc.).
Również wśród osób starszych odsetek kupujących głównie na promocjach jest stosunkowo wysoki. Dla grupy wiekowej 55-64 lata jest to 49 proc., a dla osób z przedziału wiekowego 65-74 lata - 46 proc.
Na czym jeszcze Polacy starają się zaoszczędzić? Z raportu BIG InfoMonitor wynika, że na dostawie zakupów zrobionych w sieci. - Wirtualne sklepy powinny wziąć pod uwagę, że co szósty rodak szuka opcji, w której nie musi płacić i stara się szukać do skutku. Wśród 16 proc. zwolenników takiego cięcia kosztów są zarówno kobiety jak i mężczyźni, najczęściej między 35 a 44 rokiem życia - tłumaczą zleceniodawcy badania.
Co może wydać się zaskakujące, najrzadziej zwracają uwagę na darmową dostawę e-zakupów osoby między 18 a 24 rokiem życia. Statystycznie najczęściej kupuje w sieci tylko wtedy, gdy przesyłka jest za darmo ten, kto mieszka w Opolskiem (31 proc.), podczas gdy osoby ze świętokrzyskiego przywiązują do tego niewielką wagę (8 proc.).
Swoich zwolenników - 12 proc., mają też tzw. "happy hours", czyli oferta restauracji w określonych godzinach, w ciągu których obowiązują niższe ceny na określone menu. Choć w Polsce to wciąż rzadkość, jeśli się pojawia, częściej zwracają uwagę na „happy hours” kobiety oraz osoby do 34 roku życia.