Użytkownicy mobilni częściej używają przeglądarek internetowych niż aplikacji, ponieważ zmieniają się ich nawyki dotyczące korzystania z mediów. Wzrost korzystania z internetu jest związany raczej z poszukiwaniem informacji niż rozrywką. Konsumenci częściej sprawdzają poważniejsze tematy, takie jak finanse, gospodarka i opieka zdrowotna, jednocześnie ograniczając lżejsze tematy, takie jak wiadomości o gwiazdach i rozrywka.
Dane lokalizacyjne ujawniły zaskakujące wyniki, gdy władze nakazały zamknięcie miejsc publicznych. Według Valassis liczba wizyt w szkołach wyższych, salach koncertowych, teatrach, na lotniskach i barach spadła pod koniec marca w związku z ograniczeniami dotyczącymi podróży. Badanie wskazuje na wyraźną zmianę nawyków konsumentów mobilnych w pierwszych dniach pandemii, co może być przydatne dla marketerów.
Pokazuje ono kluczową różnicę w korzystaniu z urządzeń mobilnych pod koniec marca - miesiąca, kiedy pandemia doprowadziła wiele miast i krajów do nakazu zamknięcia przedsiębiorstw. Ponieważ wiele osób utknęło w domu, używają smartfonów do łączenia się ze światem zewnętrznym.
Badanie Valassis zawiera też informacje z RetailMeNot, cyfrowej usługi kuponowej, która pokazuje pewne różnice w nawykach wydawania pieniędzy od 15 do 22 marca. Konsumenci wykazali większy popyt na produkty takie jak książki, elektronika, żywność i rozrywka oraz zabawki, co jest oznaką, że było zapotrzebowanie na zajęcie czasu związanego z pobytem w domu.