Black Friday jest wyczekiwanym wydarzeniem w kalendarzu zakupowym konsumentów na całym świecie. Obecnie przyjęło się wydłużać czas promocji obejmując nim także najbliższy poniedziałek (Cyber Monday), a nawet cały tydzień (Black Week) czy miesiąc (Black Month). Polscy konsumenci również chętnie robią zakupy w tym okresie. Jak pokazało badanie SW Research na zlecenie Allegro, więcej niż co drugi badany przyznaje, że korzysta z promocji podczas Black Week.
Badanie pokazuje, że 65 proc. Polaków pozytywnie ocenia atrakcyjność cen w trakcie festiwalu obniżek, w porównaniu do reszty roku. Aż 94 proc. konsumentów przyznaje, że w tym czasie przynajmniej raz udało im się upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę. 77 proc. badanych celowo wstrzymuje się z zakupem pewnych produktów, czekając na listopadowe promocje.
Black Week to także czas przemyślanych wyborów – 66 proc. osób planuje z wyprzedzeniem, jakie produkty kupi w tym okresie, a na zakupową spontaniczność stawia 34 proc. klientów. Ponadto, więcej niż co trzeci konsument przyznaje, że planuje wydać od 200 do 500 zł.
Oferty z kategorii uroda na trzecim miejscu najbardziej interesujących podczas Black Week
Konsumenci przyznają, że wśród najbardziej interesujących kategorii podczas nadchodzących festiwali Black Week są głównie moda (48 proc.) i elektronika (45 proc.). Na trzecim miejscu zaś uplasowała się uroda (20 proc.). Mężczyzn najczęściej interesują: elektronika (58 proc.), moda (38 proc.) oraz oferty z kultury i rozrywka (13 proc.). Natomiast kobiety przeglądają oferty z kategorii moda (56 proc.), elektronika (34 proc.) oraz uroda (30 proc.).
Święto zakupów na Allegro już trwa
W tym roku Allegro dodało literę "s" do Black Week i tym samym wydłuża festiwal zakupowy do 25 dni (6-30 listopada). Od poniedziałku 13 listopada użytkownicy platformy mogą polować na tysiące ofert w cenach obniżonych nawet o 50 proc.