Pod względem znajomości sieci drogeryjno-kosmetycznych najczęściej wymieniane są sklepy sieci Rossmann (88 proc.), Natura (52 proc.) oraz Hebe (41 proc.). Sieć Rossmann jest również najczęściej polecaną drogerią wśród klientów regularnych i okazjonalnych.
– Na rynku sieci drogeryjno-kosmetycznych sklepy sieci Rossmann wyróżniają się przystępnymi cenami, dogodną lokalizacją oraz częstymi promocjami. Atutem drogerii Natura jest szeroka oferta produktów w atrakcyjnych cenach. Odmiennie są postrzegane sieci perfumerii Douglas i Sephora, które z jednej strony są kojarzone z wyższymi cenami, z drugiej strony jednak z unikatowością oferty i produktami wysokiej jakości – mówi Renata Twardowska ekspert GfK w dziale Consumer Panel & Shopper.
Jak podaje GfK, wzrasta zainteresowanie programami lojalnościowymi – obecnie ponad 40 proc. nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze w nich udział. Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową. W porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych.
W odniesieniu do roku poprzedniego, w roku 2017 roku nastąpił spadek liczby nabywców realizujących większość misji zakupowych. Zwiększyła się średnia miesięczna częstotliwość realizacji bieżących rutynowych zakupów, nieznacznie wzrosła także średnia wartość pojedynczej transakcji. Największe wzrosty w jednorazowych wydatkach odnotowano w przypadku zakupów okolicznościowych, poszukiwania okazji/promocji oraz zakupów spontanicznych.