Pinterest ujawnił, że personalizacja i „Less is more" ("Mniej znaczy więcej”) są obecnie najbardziej wyróżniającymi się trendami w dziedzinie urody.
W ramach swojego najnowszego globalnego raportu na temat piękna, Pinterest, platforma udostępniająca zdjęcia i serwis społecznościowy w jednym, ujawniła, że w czerwcu głównym tematem wyszukiwań było piękno oparte na odcieniu skóry. I tak wyszukiwane hasła obejmowały: „Siwe włosy u kobiet o ciemnej karnacji”, „Pomysły na blond włosy dla jasnej karnacji i niebieskich oczu”, „Delikatny naturalny makijaż dla czarnych kobiet”, „Brązowe włosy dla jasnej karnacji” oraz „Szminka nude dla ciemnej skóry ”.
Pinterest niedawno zaktualizował swoją platformę, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na spersonalizowane produkty - funkcja „obejmująca zakres odcieni skóry” oznacza, że użytkownicy mogą łatwo zobaczyć różne opcje odcieni skóry bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania.
Niektóre dodatkowe wyszukiwania o rosnącej popularności wskazują na podążanie w kierunku naturalnej urody, informuje Pinterest. Obejmują one takie hasła jak:
• „Naturalne fryzury” (do 2,5x)
• „Naturalne fryzury kręcone” (do 6x)
• „Czarne dziewczyny z piegami” (2x wzrost)
• „Rude piegi” (wzrost o 5,4x)
• „Azjatyckie piegi” (+ 59%)
• „Filmy o naturalnym makijażu” (+ 62%)
• „Estetyka naturalnego piękna” (do 9x)
• „Miękka i glamowa estetyka” (5x)
• „Brzoskwiniowy błyszczyk do ust” (+ 42%).
Jak zauważył Pinterest, również mężczyźni odkrywają kosmetyki i pielęgnację za pośrednictwem witryny, bo coraz częściej wyszukiwane są takie hasła:
• „Style brody czarnych mężczyzn” (wzrost o 3,9x)
• „Siwe brody” (do 3x)
• „Długie fryzury dla mężczyzn” (do 25x)
• „Afro fryzury męskie” (wzrost o 7,7x).