Konsumenci stają się coraz bardziej skoncentrowani na zdrowiu, które ich zdaniem w największym stopniu decyduje o urodzie. Dlatego przewiduje się, że składniki żywnościowe w kosmetykach staną się coraz bardziej dominującym trendem.
Wśród nich szczególną rolę pełnią składniki owocowe stosowane w produktach do pielęgnacji ciała. Według danych producenta chemicznego Cornelius, ich udział wzrósł ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat, zwiększając się z 5 proc. w 2013 roku do 10,7 proc. w 2017 roku.
Kelly Shenton, business care business manager w firmie Cornelius, powiedziała, że marki szukają produktów, które są atrakcyjne dla konsumentów skupionych na zdrowiu.
Dlatego jej zdaniem pielęgnacja i jedzenie będą ze sobą coraz silniej powiązane. To sprawia, że jest to nowy i ważny trend, który producenci powinni wziąć pod uwagę.
Firmy szybko za nim podążają wprowadzając na rynek wiele nowych owocowych produktów w ostatnich latach, w tym takie, które wykorzystują odpady owocowe np. skórkę z granatów, pestki dyni i skórę jabłka.
Ten trend używania odpadów spożywczych do tworzenia produktów do pielęgnacji wpisuje się idealnie w filozofię dążenia do zero waste marek z sektora beauty.
Są też inne metody wykorzystania owoców w kosmetyce - 100% Pure, marka kosmetyków naturalnych i organicznych z amerykańskiej Doliny Krzemowej, używa barwników owocowych do barwienia produktów do makijażu.