Na liście analizowanych zapytań znalazły się różnorodne propozycje prezentów: od tradycyjnych (czekolady, zabawki, kosmetyki) do nowoczesnej technologii (smart zegarki, inteligentne głośniki, nawilżacze powietrza). Dynamika zmiany popularności tych zapytań w grudniu 2022 roku została porównana z innymi miesiącami tego roku. Ranking został opracowany poprzez porównanie wzrostu zainteresowania danymi z wyszukiwarki Google w grudniu 2022 roku do okresu od stycznia do listopada 2022 roku. Dane historyczne zostały pozyskane przy użyciu narzędzia Google Trends.
Dane zgromadzone i przeanalizowane przez Picodi wskazują, że zestaw kosmetyków został uznany za najbardziej popularny prezent na święta w Polsce. Wzrost liczby zapytań w Google w grudniu wyniósł imponujące 456 proc. w porównaniu z średnią z okresu styczeń-listopad. Na drugim miejscu znalazła się karta podarunkowa (z wzrostem o 171 proc.), która daje obdarowanej osobie możliwość wyboru własnego prezentu. Trzecie miejsce na podium zajęło kubek termiczny (z wzrostem o 168 proc.).
Warto przyjrzeć się również porównaniu rankingów najpopularniejszych prezentów w Polsce i globalnie:
Polska
- Zestaw kosmetyków – 456 proc.
- Karta podarunkowa – 171 proc.
- Kubek termiczny – 168 proc.
- Klocki Lego – 126 proc.
- Zestaw podarunkowy – 120 proc.
- Inteligentny głośnik – 115 proc.
- Golarka – 112 proc.
- Nawilżacz powietrza – 96 proc.
- Masażer – 95 proc.
- Zabawka pluszowa – 94 proc.
Świat
- Zestaw upominkowy – 510 proc.
- Zestaw kosmetyków – 257 proc.
- Karta podarunkowa – 150 proc.
- Szalik – 140 proc.
- Kubek termiczny – 139 proc.
- Nawilżacz powietrza – 105 proc.
- Świeca zapachowa – 96 proc.
- Woda toaletowa – 84 proc.
- Ekspres do kawy – 77 proc.
- Lego – 60 proc.
Poza pierwszą dziesiątką w rankingu światowym znalazły się także perfumy (55 proc.).
Czytaj także: Kosmetyki i perfumy wciąż na szczycie najpopularniejszych produktów kupowanych online [Raport Inquiry]