W 2019 roku firma Philips piąty raz przeanalizowała zmiany zachodzące w rytuałach pielęgnacyjnych w różnych miejscach na świecie oraz rolę, jaką w przyszłości odegrają nowe technologie i spersonalizowane rozwiązania. Wyniki tegorocznej ankiety wskazują, że 53 proc. kobiet w Polsce uważa się za atrakcyjne. To mniej niż średnia światowa, która wynosi 60 proc.
Trzy czwarte Polek odczuwa presję, by zawsze wyglądać pięknie, z czego dwie trzecie chce być piękna dla siebie. Z roku na rok spada odsetek twierdzących, że „piękno zależy od tego, jak postrzegają Cię inni” – obecnie to 40 proc., rok temu 42 proc., a dwa lata temu aż 66 proc.
Polskie kobiety uważają, że pozytywne nastawienie (93 proc.) i poczucie równowagi emocjonalnej (91 proc.), a także sprawność fizyczna są ważne, jeśli chodzi o sposób, w jaki odczuwają swoje piękne. Nie stronią jednak od rytuałów pielęgnujących urodę „zewnętrzną”, bo jak mówią „czujemy się pewne siebie, gdy wkładany wysiłek w to jak wyglądamy”.
Polki suszą włosy co drugi dzień i depilują zbędne owłosienie
Najpopularniejsze urządzenie do stylizacji włosów do użytku domowego to suszarka – o ich używaniu mówi 89 proc. Polek, 8 proc. więcej niż rok temu. Polki suszą włosy średnio co drugi dzień.
Niemal połowa polskich kobiet używa prostownic, średnio raz na trzy dni. Polki zdają sobie sprawę z tego, że stylizacja włosów nie jest dla nich obojętna, jednak 68 proc. ankietowanych mimo tej świadomości, nie rezygnuje ze stylizacji. 88 proc. kobiet szuka rozwiązania tego problemu, czyli produktów do suszenia i stylizacji włosów, których będzie można używać bez szkody dla kondycji włosa.
Ważną kwestią dla Polek jest też depilacja zbędnego owłosienia. I choć tylko część kobiet usuwa włoski z różnych części ciała z taką samą częstotliwością przez cały rok (pozostałe – regularnie, ale częstotliwość usuwania jest różna w zależności od pory roku) to najwięcej z nich depiluje pachy (98 proc.), łydki (92 proc.) i bikini (91 proc). Rzadziej włoski są usuwane z ud (62 proc.) i twarzy (40 proc.). Niektóre Polki pozbywają się także włosków na rękach (16 proc.).
Kobiety chcą korzystać z aplikacji ze zindywidualizowanymi poradami
W kategorii technologii pielęgnacyjnych kobiety najbardziej wyczekują zindywidualizowanych porad na temat pielęgnacji włosów i skóry (73 proc.). Dużą rolę w pielęgnacji prawdopodobnie będą odgrywać aplikacje mobilne – ponad połowa respondentek chętnie skorzystałaby z aplikacji, która bada poziom nawilżenia skóry, stan porów oraz pojawiające się z czasem linie zmarszczek. Podobnie jest w przypadku włosów – ponad połowa ankietowanych chętnie skorzystałoby z aplikacji, która uwzględni rodzaj i strukturę włosów, ich wymarzony wygląd oraz inne preferencje, a następnie przełoży te dane na idealnie dobraną kombinację składników pielęgnacyjnych.