Badanie Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG zdobyło swoją renomę dzięki kilkunastoletniej obecności na rynku, a przez te lata w ręce jurorów trafiły setki produktów, które później znalazły swoje miejsce na półkach w sklepach różnych kategorii oraz w e-commerce.
Ubiegły rok przyniósł nową odsłonę badania. Produkty poddawane są pogłębionej analizie a ocena składa się na raport, który pokazuje ich potencjał rynkowy, największe atuty i obszary do poprawienia, a także kierunki budowania dystrybucji – optymalne dla danego produktu lub marki miejsca i kanały sprzedaży.
Osią badania jest ocena wystawiana przez profesjonalnych jurorów. Dokonują jej menedżerowie z sieci handlowych spożywczych i przemysłowych, drogeryjnych i aptecznych, a także reprezentujący e-commerce, platformy sprzedażowe i e-sklepy. Każdy juror osobiście testuje produkty, najczęściej wraz z całym zespołem zakupowym, z którym współpracuje w ramach swojej firmy.
Ocenie menedżerów i kupców poddawanych jest szereg aspektów związanych z produktem – od jego opakowania przez kompozycję składników, innowacyjność, po działania marketingowe wspierające produkt. Wszystko to składa się na potencjał rynkowy produktu, a nie ma większych autorytetów w tej dziedzinie niż osoby, które odpowiadają za politykę asortymentową w firmie handlowej.
W tym roku jurorzy oceniający produkty zgłoszone do badania Perły Rynku Kosmetycznego reprezentują następujące firmy handlowe:
Allegro
Amazon
Cosmedica
Douglas Polska
Dr.Max Polska
Drogerie Jasmin, PGD Polska
Drogerie Jawa, Komplex-Torus
Drogerie Koliber, Ambra, Grupa Eurocash
Drogerie Laboo
Drogerie Natura
Drogerie Noel
Drogerie Polskie, Grupa Błysk
Drogerie Sekret Urody, Sonia
E.Leclerc
eZebra
Frisco.pl
Gemini Polska
Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja
Jeronimo Martins Polska
Kontigo, Grupa Eurocash
Legardere Travel Retail Polska
Minti Shop
Notino
Perfumesco.pl
Pigment
Polska Sieć Drogerie Vica
Polskie Sklepy Franczyzowe Blue Stop
Primavera Parfum
Stowarzyszenie Sklepów Nowa, Grupa Nowa
Superpharm
Ziko Dermo
Poznaj jurorów badania Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG: ZOBACZ
Biorąc udział w badaniu zyskujesz obiektywną ocenę swojego produktu zebraną w podsumowujący raport, który możesz przeanalizować i wykorzystać w planowaniu strategii asortymentowej, cenowej, marketingowej oraz w budowaniu dystrybucji swojej marki.
Zwieńczeniem badania jest uroczyste rozdanie nagród, podczas którego jego uczestnicy i jurorzy mają okazję spotkać się w miłej atmosferze, wymienić doświadczeniami, spostrzeżeniami i kontaktami. Oto FOTORELACJA z rozdania nagród w edycji 2023.
Zgłoszenia do badania Perły Rynku 2024 przyjmujemy jeszcze tylko do 30 kwietnia 2024 r.
Zgłoś się: TUTAJ
Wszystkie informacje o projekcie i harmonogram działań znajdziesz: TUTAJ