StoryEditor
Rynek i trendy
08.12.2023 10:59

Pantone ogłasza piękny brzoskwiniowy Peach Fuzz 13-1023 kolorem roku 2024

Brzoskwiniowy Peach Fuzz 13-1023 w dodatkach i akcesoriach / Pantone

Pantone 13-1023 Peach Fuzz to kolor roku 2024, który będzie przewijał się w kreacjach, makijażach, stylizacjach 2024 r. Piękny brzoskwiniowy odcień przynosi ze sobą ciepło, życzliwość, czułość i przesłanie troski.

Instytut Pantone ogłosił Peach Fuzz kolorem roku 2024. Ukryty pod symbolem 13-1023 w palecie kolorów jest brzoskwiniowym odcieniem, delikatnie osadzonym pomiędzy różem a pomarańczą.  

Subtelnie zmysłowy Pantone 13-1023 Peach Fuzz to serdeczny brzoskwiniowy odcień przynoszący uczucie życzliwości i czułości, przekazujący przesłanie troski i dzielenia się, wspólnoty i współpracy. Ciepły i przytulny odcień podkreślający nasze pragnienie bycia razem z innymi lub cieszenia się chwilą spokoju i poczuciem bezpieczeństwa – napisała Laurie Pressman, vice president Pantone Color Institute.

 

image
Ciepły brzoskwiniowy Pantone 13-1023 Peach Fuzz. Kolor roku 2024
Pantone

Delikatny, słodki i zwiewny. W klimacie vintage, ale pokazany w nowoczesnej odsłonie. Ma wnieść piękno do cyfrowego świata i spokój w czasach niepewności. Jest odpowiedzią na trend troski o siebie, mindfulness i holistycznego podejścia do życia.

– W czasach zamieszania w wielu aspektach naszego życia nasza potrzeba opieki, empatii i współczucia staje się coraz silniejsza, podobnie jak nasze wyobrażenie o spokojniejszej przyszłości. Przypomina się nam, że istotną częścią pełnego życia jest posiadanie dobrego zdrowia, wytrzymałości i siły, aby się nim cieszyć. Że w świecie, który często kładzie nacisk na produktywność i osiągnięcia zewnętrzne, niezwykle ważne jest, abyśmy zdali sobie sprawę ze znaczenia wspierania naszego wewnętrznego ja i znajdowania chwil wytchnienia, kreatywności i kontaktu międzyludzkiego pośród zgiełku współczesnego życia. Poruszając się po teraźniejszości i zmierzając ku nowemu światu, ponownie oceniamy to, co jest ważne. Przeformułowując sposób, w jaki chcemy żyć, wyrażamy siebie z większą intencjonalnością i uwagą. Zmieniamy nasze priorytety, koncentrujemy się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, zarówno psychicznym, jak i fizycznym, oraz cenimy to, co wyjątkowe — ciepło i komfort spędzania czasu z przyjaciółmi i rodziną lub po prostu poświęcenie chwili czasu dla siebie. Mając to na uwadze, chcieliśmy przejść na kolor, który mógłby skupiać się na znaczeniu społeczności i jednoczenia się z innymi. Kolor, który wybraliśmy jako Kolor Roku 2024 Pantone, musiał wyrażać nasze pragnienie bycia blisko tych, których kochamy, oraz radość, jaką czerpiemy, gdy pozwalamy sobie na dostrojenie się do tego, kim jesteśmy i po prostu delektujemy się chwilą spokoju w samotności. Musiał to być kolor, którego ciepły i przyjazny uścisk będzie niósł przesłanie współczucia i empatii. Takiego, który pielęgnuje i którego przytulna wrażliwość jednoczy ludzi – tak ten wybór uzasadniła Laurie Pressman.

Brzoskwinowy odcień będzie więc nam towarzyszył przez 2024 r. w modzie, stylizacjach, makijażu, wystroju wnętrz. Pojawi się w projektach opakowań. Dla branży kosmetycznej nie jest nowym. Pastelowe barwy, również w brzoskwiniowym odcieniu, przewijają się od zawsze w designie produktów. Są chetnie wykorzystywane przez marki specjalizujące się w produktach pielęgnacyjnych, szczególnie tych, które stawiają na klasykę, minimalizm i elegancję. Również brzoskwionowy odcień włosów był hitem kilka lat temu i choć jest trudny do uzyskania, jest bardzo lubiany, ponieważ odmładza i ociepla cerę.

 

Jak wykorzystać kolor roku 2024 Pantone w kategoriach kosmetycznych?

image
Pantone Peach Fuzz 13-1023 kolor roku 2024 w kategoriach kosmetycznych
Pantone
image
Peach Fuzz 13-1023 w połączeniu z innymi ciepłymi i chłodnymi barwami
Pantone

 

Instytut Pantone radzi, by sięgnąć po odcień Peach Fuzz właśnie w kategoriach koloryzacji włosów i makijażu, a także w stylizacji paznokci. Co podpowiadają specjaliści od kolorów?

Współczesna brzoskwinia o głębi, której delikatna lekkość jest dyskretna, Peach Fuzz 13-1023 dodaje włosom eterycznego wykończenia i tworzy naturalny różowy blask, który podkreśla cerę w szerokiej gamie odcieni.

Zaskakująco wszechstronny odcień Peach Fuzz 13-1023 ożywia skórę, dodając miękkiego ciepła oczom, ustom i policzkom, dzięki czemu wyglądamy zdrowiej. Świeży i młodzieńczy w połączeniu z ziemistymi brązami oraz wyrazisty w połączeniu z głębokimi czerwieniami i śliwkami, Kolor Roku 2024 Pantone otwiera drzwi do szerokiego asortymentu szminek, różów, odcieni skóry i opcji konturowania

Wzory paznokci zawierające Peach Fuzz 13-1023 są romantyczne, niewinne i słodkie.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
20.02.2025 10:47
Talkdesk: AI stało się personal shopperem konsumentów i konsumentek
DALL-E

Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w handlu elektronicznym, co potwierdzają najnowsze badania przeprowadzone przez Talkdesk w USA. Podczas świątecznego sezonu zakupowego w 2024 roku aż 90 proc. amerykańskich konsumentów skorzystało z rozwiązań opartych na AI podczas zakupów online.

Coraz większa popularność tej technologii świadczy o rosnącej akceptacji wśród klientów, którzy dostrzegają jej realne korzyści w procesie zakupowym. Jednym z kluczowych zastosowań AI w e-commerce jest wyszukiwanie promocji oraz monitorowanie przesyłek. Jak wynika z badania, 60 proc. konsumentów używało chatbotów do znajdowania lepszych cen i kodów rabatowych, a podobna liczba wykorzystywała je do śledzenia statusu zamówień. Co więcej, 56 proc. kupujących było bardziej zadowolonych z dodatkowego wsparcia AI, a 70 proc. osób, które skorzystały z tej technologii podczas świąt, deklaruje chęć korzystania z niej przez cały rok. Wskazuje to na rosnącą rolę AI jako narzędzia usprawniającego zakupy i obsługę klienta.

Interesującym aspektem jest także wpływ AI na liczbę zwrotów. Dane pokazują, że 7 na 10 konsumentów zwróciło w tym roku mniej produktów niż w latach poprzednich, co sugeruje, że sztuczna inteligencja pomaga podejmować bardziej trafne decyzje zakupowe. Automatyczne rekomendacje, analiza preferencji użytkowników oraz dopasowanie ofert do indywidualnych potrzeb przyczyniają się do większej satysfakcji klientów i zmniejszenia liczby nietrafionych zakupów.

Eksperci przewidują, że w najbliższej przyszłości AI stanie się jeszcze bardziej zintegrowana z procesem zakupowym. Już teraz 70 proc. klientów nie zdawało sobie sprawy, że korzystało z generatywnej AI podczas zakupów u sprzedawców, którzy wdrożyli tę technologię (Bain & Co., badanie z listopada 2024 roku). Oznacza to, że AI stopniowo staje się niewidocznym, ale niezwykle efektywnym wsparciem, pomagającym kupującym w podejmowaniu decyzji oraz zwiększającym wygodę i efektywność zakupów online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.02.2025 23:54
Marki luksusowe i premium w Polsce 2024/25: największe wyzwania [RAPORT]
Segment premium, choć stosunkowo młody, rozwija się w Polsce w szybkim tempieigor_kell - stock.adobe.com

Segment marek premium i luksusowych rozwija się w Polsce w szybkim tempie. W obliczu rosnącej konkurencji i ewoluujących trendów konsumenckich kluczowe pytania brzmią: kim są klienci marek premium w Polsce i jak budować ich lojalność – mówią Dominika Hofman i Marta Wojciechowska, autorki raportu “Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury”.

Premiera raportu “Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury”, będącego pierwszą w naszym kraju analizą doświadczeń i preferencji konsumenckich w sektorze marek premium i luksusowych, miała miejsce 19 lutego w Warszawie.

Luksus coraz bardziej dostępny

Jak wynika z analizy ekspertów KPMG, polski rynek dóbr luksusowych napędzany jest przez rosnącą liczbę zamożnych Polaków, a liczba potencjalnych nabywców dóbr luksusowych stale rośnie. W 2023 roku liczba osób o rocznych dochodach powyżej 120 tys. zł wzrosła o 34 proc. rok do roku, osiągając 2,5 mln osób. Łączne zarobki tej grupy wyniosły 714 mld zł (wzrost o 29 proc. rok do roku).

Jak oszacowali eksperci z KPMG, kategoria luksusowych kosmetyków i perfum osiągnęła w 2024 roku rekordową wartość 2 mld zł (jest to wzrost o 5,8 proc. r/r). Największy udział w rynku miały perfumy, odpowiadające za 50,6 proc. całkowitej sprzedaży. 

Czytaj też: Rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2024. Kosmetyki i perfumy ze wzrostem wartości [RAPORT]

Dominika Hofman i Marta Wojciechowska postanowiły przyjrzeć się bliżej temu rynkowi pod kątem konsumenta: kim jest, co decyduje o jego wyborach, czy i jak można zbudować jego lojalność. 

Segment premium, choć stosunkowo młody, rozwija się w Polsce w szybkim tempie. Klienci marek premium i luksusowych nie są już wyłącznie osobami o najwyższych dochodach. Coraz częściej są to konsumenci aspiracyjni, świadomi, śledzący światowe trendy oraz oczekujący wartości dodanej w każdym kontakcie z marką. Tym samym wyśrubowane standardy obsługi, transparentność działań oraz autentyczność komunikacji stają się niezbędne do budowania lojalności i trwałych relacji – wyjaśnia Dominika Hofman

image
Premiera raportu “Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury” 2024/25
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Emocje, przeżycia, potencjał rynku

Jak podkreśla ekspertka, w dobie zmieniających się preferencji konsumentów, coraz większą rolę odgrywają doświadczenie, oparte na emocjach i przeżyciach. – Luksus nie jest już definiowany wyłącznie przez materialne dobra, ale również przez czas, uwagę oraz personalizowane usługi, które pozwalają klientom poczuć się wyjątkowo – dodaje Dominika Hofman.

Autorki raportu podkreślają, że ich celem jest nie tyle podanie danych liczbowych, ale przede wszystkim przyjrzenie się oczekiwaniom i emocjom klientów sektora premium i luksusowego w Polsce.

Polska scena marek premium ma ogromny potencjał, a kluczem do jego wykorzystania będzie umiejętne połączenie globalnych wzorców z lokalnymi aspiracjami – zauważa Dominika Hofman.

Jak wskazali ankietowani, czynnikami wpływającymi najmocniej na ich lojalność wobec marek premium jest wysoka jakość obsługi klienta (prawie 74 proc.), personalizowana oferta (36 proc.) oraz relacja emocjonalna z doradcą (34,5 proc.).

W dresie do butiku Chanel

Polscy konsumenci i eksperci wskazują też zgodnie, polski rynek marek premium i luksusowych różni się od rynków Europy Zachodniej. W badaniu ponad połowa (54 proc.) klientów przyznało, że spotkało się w sektorze premium z dyskryminacją.

Jestem pewien, że ta liczba byłaby kilkukrotnie niższa np. w Niemczech (...) W Berlinie absolutnie naturalną rzeczą jest wejście do butiku Chanel w dresach i zakup torebki z przyjemną, nie budzącą sztucznego dystansu obsługą i kilkoma kieliszkami szampana. W Polsce taka sytuacja jest wyjątkową rzadkością lub wręcz niemożliwa – wskazuje Bartosz Lechowski, fractional customer experience and marketing executive. – W Polsce rynek marek luksusowych w dużej części jest tworzony na bazie budowania dystansu do klienta, swoistego wywyższania się marki i wzmacniania w ten sposób poczucia jej niedostępności i wyjątkowości – podsumowuje Bartosz Lechowski. 

Obsługa klienta – kluczem do sukcesu?

Marki luksusowe inwestują w angażujące emocjonalnie kampanie, wspierane przez AI, prześcigają się w innowacjach i tworzą coraz bardziej zaskakujące doświadczenia zakupowe. 

Jednak nawet najbardziej wyrafinowana komunikacja nie zrekompensuje błędów i niedociągnięć w procesie obsługi klienta – wskazuje Marta Wojciechowska, luxury brand marketing expert. – Obszar edukacji zespołów sprzedażowych oraz poprawa jakości obsługi konsumentów premium będzie prawdopodobnie jednym z głównych wyzwań branży w jej dążeniu do utrzymania stałego, dynamicznego wzrostu – podkreśla Marta Wojciechowska.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 00:31