Pandemia zmieniła podejście Brytyjczyków do nieświeżego oddechu. Aż 42 proc. dorosłych zgadza się, że noszenie maski sprawia, że jesteś bardziej świadomy tego, jak świeży jest oddech – wynika z padania przeprowadzonego przez Mintel.
Niepokojąc jest, że mniej chętnie odwiedzano dentystów. Według badań firmy Mintel prawie trzech na 10 (28 proc.) milenialsów (w wieku od 25 do 40 lat) i prawie jedna czwarta (22 proc.) wszystkich Brytyjczyków odkładała wizytę u dentysty w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Około 22 proc. osób w wieku 16-24 lat stwierdziło, że czuło się mniej zmotywowane do dbania o zęby/zdrowie jamy ustnej.
– Obawy dotyczące higieny wynikające z pandemii spowodowały zainteresowanie płynem do płukania ust ze względu na jego właściwości antybakteryjne, a także obawy dotyczące świeżego oddechu związane z noszeniem maski na ustach – wyjaśnia Emilia Greenslade, analityk ds. badań w firmie Mintel
Wzrosło również wykorzystanie pasków/zestawów do wybielania zębów z 7 proc. w 2020 r. do 11 proc. w 2021 r. Jednak ogólne zużycie zestawów do wybielania zębów przez pozostaje na niskim zaledwie 5 proc. poziomie. Trendy w samoleczeniu będą rosły, dając markom możliwość skorzystania z porad ekspertów za pośrednictwem wirtualnych konsultacji, a także edukując konsumentów na temat rodzaju włosia i częstotliwości wymiany szczoteczek do zębów.
– Dzięki złagodzeniu ograniczeń związanych z dystansem społecznym, nasze badania pokazują, że konsumenci będą szukać profesjonalistów w kwestii wybielania zębów. Jednak marki produktów do pielęgnacji jamy ustnej mają wiele okazji do zaangażowania się w wybielanie zębów za pomocą produktów uzupełniających na czas między zabiegami, produktów uzupełniających do zakupu w ramach usług wybielania lub pisaków do błyskawicznego wybielania – dodaje Emilia Greenslade z Mintel.
Przeczytaj również: Prawidłowe szczotkowanie to podstawa zdrowia zębów i dziąseł