Firma GFK Polonia zapytała respondentów, czy wprowadzają oszczędności na zakupach, a jeśli tak – o jakie? Odpowiedzi przy okazji pokazały po jakie narzędzia sięgają Polacy, by wyszukiwać tańsze oferty produktowe.
65 proc. respondentów GfK odpowiedziało, że wprowadza oszczędności i szuka w sklepach specjalnych cenowych.
W listopadzie 2022 r. aż 59 proc. stwierdziło, że przegląda gazetki i ulotki sklepów, żeby dowiedzieć się, jakie produkty są w promocji. W marcu odsetek takich deklaracji wynosił 55 proc.
Rośnie również liczba osób korzystających z aplikacji zakupowych z 45 proc. do 55 proc.
51 proc. przygotowuje listy zakupów i według niej stara się wkładać produkty do koszyka.
Już 39 proc. osób wykorzystuje kupony rabatowe, na początku 2022 r. tak zachowywało się 35 proc. konsumentów.
Cały czas rośnie odsetek klientów szukających sklepów oferujących niskie ceny – z 35 proc. w marcu 2022 r. do 35 proc. w listopadzie.
Jeszcze większa różnica jest w liczbie tych, którzy sięgają po tańsze odpowiedniki wcześniej kupowanych produktów. Na początku 2022 r. taką deklarację składało 24 proc. konsumentów, pod koniec roku już 33 proc.
Do 30 proc. z 23 proc. wzrósł odsetek Polaków wybierających z półek produkty marek własnych sieci handlowych.
34 proc. respondentów potwierdza, że szuka oszczędności kupując produkty w wielopakach, multipakach, dużych opakowaniach, które są korzystniejsze cenowo.
Czytaj także: Szymon Mordasiewicz, GfK: Spodziewamy się dalszego spadku wolumenu sprzedaży. To będzie rok pracy nad półką