Według badań agencji Wunderman Thompson, rośnie kategoria „pure beauty”. Nawet 55 proc. młodych użytkowników wybiera kosmetyki przyjazne środowisku, 48 proc. kupujących uważa brak szkodliwych składników w produktach kosmetycznych za najwyższy priorytet.
– Społeczna odpowiedzialność marki dla kupujących z pokolenia Z ma ogromne znaczenie. Nie traktują tego jako pustych obietnic, części marketingu. Poświęcają czas na zagłębienie się w znaczenie składu, a wpływ produktu na środowisko jest w centrum ich zainteresowań – uważają badacze z Wunderman Thompson.
Dlatego firmy wprowadzają innowacyjne rozwiązania, odkrywają nowe składniki – to wszystko porusza branżę, rozwija kreatywne podejście. Innowacje i zrównoważony rozwój są ważniejsze niż cena. To dzięki temu inteligentne gadżety do pielęgnacji miały szansę zagościć na łazienkowych półkach nowego pokolenia.
Dla generacji Z ważne jest również utrzymywanie kontaktu z marką, prowadzenie otwartej komunikacji, dzielenie się opiniami, oferowanie własnych rozwiązań. To pokolenie szuka czegoś nowego: mocnych wrażeń i doświadczeń. Dlatego często preferowane są marki z niecodziennym podejściem do tworzenia produktów, nowych tekstur i gadżetów, które przyśpieszają rutynę upiększającą i dają widoczne rezultaty.
Przedstawiciele pokolenia urodzonych po 1997 roku czują się częścią zróżnicowanej społeczności i są otwarci na różnorodność, cenią inkluzywność i szukają w tym kierunku wsparcia ze strony branży beauty. Doceniają kampanie marek pokazujące, że każdy, niezależnie od wieku, koloru skóry czy płci ma prawo czuć się pięknie na swój własny sposób. Podoba im się zatrudnianie modelek plus size, udział w sesjach reklamowych zwykłych dziewcząt z poważnymi problemami skórnymi czy różnorodność rasowa.
Czytaj też: Foreo stworzyło szczoteczkę promującą różnorodność
Jedną z kluczowych cech generacji Z jest cyfryzacja. Młodzi ludzie do niej należący urodzili się bowiem w epoce aktywnego rozwoju technologii, a teraz rosną i rozwijają się w dwóch światach jednocześnie: realnym i wirtualnym. Z łatwością opanowują wszystko co nowe, aktywnie wprowadzają do swojego życia gadżety i szukają nowych doznań przy zakupie. To w odpowiedzi na ich potrzeby marki wprowadzają technologie AR do testowania makijażu, organizują wydarzenia i wchodzą z nimi w bardzo osobiste interakcje.
Czytaj też: Maybelline chce dać się poznać młodszym konsumentom
oraz: Neonail udostępnił aplikację mobilną do przymierzania manicure marki