StoryEditor
Rynek i trendy
31.08.2023 16:28

Nowy trend paznokciowy opanowuje Europę: Ukrainian manicure

Gładkie, maksymalnie wypielęgnowane i raczej krótkie paznokcie — oto Ukrainian manicure. / Ellie Eshaghi via Unsplash
Od kiedy ukraińskie specjalistki i specjaliści w stylizacji paznokci wrośli na stałe w krajobraz salonów urody w Europie na skutek kryzysu związanego z wojną w Ukrainie, nowy styl zaczął się popularyzować; Ukrainian manicure. Czemu tak zawładnął sercami klientek i czym różni się od np. manicure japońskiego czy popularnego frencha?

W świecie stylizacji paznokci co jakiś czas pojawiają się nowe trendy, które biją rekordy popularności w salonach - a co za tym idzie, w mediach społecznościowych takich jak TikTok czy Instagram. Najnowszymi trendsetterkami okazują się stylistki manicure z Ukrainy, które zaszczepiły Polkom, Niemkom i Francuzkom miłość do nowego wariantu dyskretnych, minimalistycznych paznokci, który stawia na precyzję wykonania i perfekcyjne zadbanie o skórki. Mowa o Ukrainian manicure. Hashtag #ukrainiannails, zawierający tutoriale typu „zrób to sam” i filmy „chodź ze mną do salonu”, ma 69,7 miliona wyświetleń na TikToku.

 

@reneesdays if youre tired of having to get your acrylics re done every week and a half then this is the manicure for you ?? go see my girl @Beauty Studio by Veronika and let her know you came from my tiktok #nails#rubberbase#russianmanicure#efilemanicure#ocnails ♬ All Night - Ndup

 

Co to jest Ukrainian manicure?

Ukrainian manicure to stylizacja paznokci, którą można nazwać kombinacją french manicure z japońskim. Stylistka lub stylista bardzo precyzyjnie usuwa narośnięte na płytkę paznokciową skórki za pomocą frezarki, a potem wykańcza swoje dzieło wycinając skórki dookoła paznokcia za pomocą zakrzywionych nożyczek. W ten sposób powstaje idealnie gładka "ramka" dla paznokcia. Jeśli na paznokcie nakładany jest tylko lakier, np. hybrydowy, to stylistka pilnuje, żeby dotarł od aż pod sam brzeg paznokcia, tuż przy skórze; w ten sposób stylizacja jest trwalsza. Podobnie lakier nakładany jest na końce paznokci, aby zapobiec nieestetycznym odpryskom.

Jeśli natomiast klientka zażyczy sobie nałożenia żelu, to stylistka aplikuje go pędzelkiem, a potem odwraca dłoń klientki, aby upewnić się, że grawitacja zadziała, a żel ułoży się optymalnie na paznokciu przed utwardzeniem.

 

 

Ukrainian manicure zazwyczaj jest jednokolorowy, jednak popularnym wariantem ozdobnym są kropki, serduszka lub cienie paski. Najczęściej wybierane do Ukrainian manicure kolory to nude i beże, ponieważ przy tak precyzyjnej aplikacji lakieru odrosty potrafią być bardzo długo niezauważalne dla otoczenia.

Manicurzyści oferujący Ukrainian nails zazwyczaj preferują lakier hybrydowy nie tylko dlatego, że utrzymuje się on znacznie dłużej niż zwykły lakier, ale także dlatego, że łatwo jest nim stworzyć wierzchołek (apex). Polega to na nałożeniu lakieru hybrydowego na najsłabszą część paznokcia (zwykle czubek), aby go wzmocnić. Według ukraińskich mistrzów manicure utworzenie apexu sprawia, że nierówne łożysko paznokcia wygląda na gładsze – podobnie jak przedłużanie paznokcia akrylem.

Typowy manicure żelowy utrzymuje się do trzech tygodni. Metoda ukraińska dyktuje, by usuwanie skórek było ekstremalnie precyzyjne, dzięki czemu lakier hybrydowy można nakładać znacznie bliżej nasady paznokcia, co może pozwolić klientce na dodatkowy tydzień noszenia manicure.

Czytaj także: Kolejny trend lat 90‘ powraca: Chanel wprowadza pierwszą oficjalną kolekcję naklejek do paznokci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.11.2024 11:00
Badanie i Raport Koszyk Zakupowy ASM SFA sygnalizują walkę na promocje — niemniej ceny kosmetyków i chemii nie spadają, a powoli toczą się w dół
Ceny artykułów chemii gospodarczej i kosmetyków tylko nieznacznie spadły rok do roku.DALL-E

W październiku 2024 roku odnotowano spadek cen podstawowych produktów spożywczych w Polsce, jednak roczna dynamika wzrostu cen nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Średnia cena koszyka zakupowego spadła o 20,28 zł, co stanowi obniżkę o 6,5 proc. w stosunku do września. Najwięcej za zakupy zapłacono w sieci Netto, a najniższe ceny oferował Lidl. Analitycy przewidują dalsze wzrosty inflacji na początku przyszłego roku.

Październik 2024 roku przyniósł oczekiwane spadki cen, co potwierdziło badanie ASM SFA. Średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najczęściej wybierane artykuły codziennego użytku wyniosła 288,99 zł – to o 20,28 zł mniej (6,5 proc.) niż we wrześniu. Obniżkę odnotowano w 8 z 13 analizowanych sieci handlowych. Największy spadek cen zaobserwowano w sieci Biedronka, gdzie średnia wartość koszyka zmalała o 29,04 proc..

Na pierwszym miejscu w kategorii najniższych cen znalazł się Lidl, z kosztem koszyka na poziomie 230,09 zł, co oznaczało spadek o 17,09 proc. w stosunku do września. Z kolei najdroższe zakupy odnotowano w sieci Netto, gdzie średnia cena koszyka wyniosła 323,72 zł. Analiza pokazała również, że różnice w cenach między najtańszymi a najdroższymi zakupami były znaczne – najtańszy koszyk kosztował 186,90 zł, a najdroższy 355,90 zł, co daje rozpiętość cenową wynoszącą 169 zł.

image
Badanie i Raport Koszyk Zakupowy ASM SFA

Mimo miesięcznego spadku cen, analiza roczna wykazała, że średnia cena koszyka wzrosła o 2,02 proc. z 283,27 zł w październiku 2023 roku do 288,99 zł w październiku 2024 roku. W największym stopniu podrożały napoje, które były droższe o 18,17 proc. niż rok wcześniej. Największy wzrost cen koszyka zakupowego zaobserwowano w sieci Kaufland – średnia cena koszyka była wyższa o 16 proc. w porównaniu do października 2023 roku. Wśród analizowanych kategorii produktowych znalazły się oczywiście segmenty chemii domowej i kosmetyków, które zanotowały jedynie nieznaczne obniżki (w październiku 2024 r. taniej o 0,31 proc. rok do roku).

Według GUS, inflacja w październiku wzrosła o 5 proc. rok do roku i o 0,3 proc. w stosunku do września. Eksperci przewidują, że w nadchodzących miesiącach wzrost cen będzie kontynuowany, a inflacja może osiągnąć 5,5 proc. na początku 2025 roku. Chociaż październik przyniósł chwilową ulgę, zbliżające się okresy przedświąteczne mogą przyczynić się do wzrostu cen z powodu większego popytu i intensywnych działań promocyjnych sieci handlowych.

Czytaj także: Altagamma: Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych po raz pierwszy od 15 lat — sytuację ratują kosmetyki i biżuteria

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.11.2024 16:43
Altagamma: Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych po raz pierwszy od 15 lat — sytuację ratują kosmetyki i biżuteria
Luksusowe kosmetyki i biżuteria nadal znajdują odbiorczynie i odbiorców.Kaboompics

Na zakończonym w Mediolanie 23. Obserwatorium Altagamma 2024 przedstawiono dane ukazujące pierwszy od lat spadek globalnego rynku dóbr luksusowych. Eksperci i przedstawiciele branży omawiali wyzwania, z jakimi mierzy się sektor oraz prognozy na przyszłość.

Podczas tegorocznej edycji Obserwatorium Altagamma zaprezentowano dane wskazujące na spowolnienie tempa wzrostu globalnego rynku dóbr luksusowych. Po raz pierwszy od 15 lat przewidywana jest wyraźna zmiana trendu – wartość rynku w 2024 roku ma wynieść 1 478 miliardów euro, co oznacza spadek o 2 proc. w porównaniu do rekordowego poziomu 1 508 miliardów euro w 2023 roku. Przyczyną tej sytuacji są m.in. globalne niepewności gospodarcze i geopolityczne, które wpłynęły na łańcuchy dostaw oraz działalność marek luksusowych.

Liczba konsumentów luksusowych zmalała o prawie 50 milionów, co jest znaczącym sygnałem dla branży. Jak podkreśliła Stefana Lazzaroni, dyrektorka zarządzająca Altagamma, obecne wyniki są efektem normalizacji po okresie wzmożonego popytu po pandemii Covid-19. Mimo tego spadku, pewne sektory rynku, takie jak luksusowe doświadczenia i branża wellness, odnotowują wzrost o 5 proc., co pokazuje, że część konsumentów wciąż skłania się ku wysokiej jakości przeżyciom i dbaniu o zdrowie.

Matteo Lunelli, prezes Altagamma, wskazuje, że pomimo obecnych wyzwań, perspektywy na rok 2025 są bardziej optymistyczne. Prognozuje się umiarkowane odbicie, napędzane przez turystykę luksusową, gastronomię oraz najlepsze wyniki w kategoriach biżuterii i kosmetyków. Szczególną rolę w tej odbudowie mają odegrać rynki europejskie i amerykańskie. Lunelli zaznacza, że kluczowe będzie współdziałanie na poziomie krajowym i europejskim, by wspierać czynniki sukcesu branży, takie jak kreatywność, innowacyjność technologiczna i zrównoważony rozwój.

Choć rynek dóbr luksusowych mierzy się z wyzwaniami, przed branżą stoją nowe szanse na wzmocnienie i przedefiniowanie swojej pozycji. Eksperci przewidują, że okres przejściowy 2025 roku pozwoli na ponowne skupienie się na kluczowych priorytetach i odpowiedź na potrzeby konsumentów w zmieniających się realiach gospodarczych.

Altagamma to włoskie stowarzyszenie zrzeszające najbardziej prestiżowe marki luksusowe, które działa na rzecz promocji i rozwoju sektora dóbr wysokiej jakości. Zostało założone w 1992 roku, a jego misją jest podkreślanie wartości włoskiego know-how, innowacyjności i kreatywności na arenie międzynarodowej. Organizacja skupia firmy z różnych branż, w tym mody, biżuterii, motoryzacji, designu i gastronomii, które łączy wspólny cel: wspieranie konkurencyjności i zrównoważonego rozwoju przemysłu luksusowego. Altagamma organizuje wydarzenia, badania i inicjatywy mające na celu monitorowanie trendów oraz dzielenie się wiedzą, co wspiera rozwój i adaptację branży w zmieniającym się świecie.

Czytaj także: Circana: rynek kosmetyków luksusowych w USA wzrósł o 8 proc. w pierwszej połowie 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 04:57