Według sondażu przeprowadzonego przez markę The Bluebeards Revenge, 73 proc. mężczyzn planuje wraz z Nowym Rokiem bardziej zadbać o swój wygląd.
Jego wyniki wskazały, że 48 proc. z 2301 uczestników badania jest nastawionych na nowe fryzury, a 33 proc. chce mieć stylowy zarost lub zapuścić brodę. 60 proc. mężczyzn, którzy zapowiedzieli, że zmieniają fryzurę, zasugerowało, że chętnie zdecydowaliby się na dłuższe włosy w 2019.
– Nowa fryzura to jedno z najszybszych i najłatwiejszych rozwiązań, aby odhaczyć tę listę – powiedział Callum Marks, manager Luka's Barbershop i ambasador marki Bluebeards Revenge. - W przeciwieństwie do ośmiu miesięcy ciężkiej pracy na siłowni, fryzura może radykalnie zmienić wygląd i styl mężczyzny.
Bradley Wicks, szef kontentu i social media marki uważa, że media społecznościowe są katalizatorem tego zjawiska.
– Żyjemy w świecie, w którym rośnie rola mediów społecznościowych. W rezultacie mężczyźni w końcu zaczynają uczyć się korzyści płynących z pielęgnacji – bez względu na to, czy zajmują się skórą, włosami na głowie, brodami czy owłosieniem w innych częściach ciała. W dzisiejszym społeczeństwie pracujemy nad budowaniem wizerunku, który chcemy przedstawić znajomym, rodzinie i fanom – dodał Wicks.
Eksperci researchandmarkets.com przewidują, że rynek kosmetyków męskich osiągnie wartość netto 78,6 mld dol. w 2023 roku, osiągając CAGR 5,3 proc. w stosunku do 2017 roku.