
Te pięć grup klientów to: Młodzi i aspirujący, Małomiasteczkowi, Świadomi i aktywni, Ekonomiczni minimaliści oraz Dojrzali i zachowawczy.
Największym segmentem (pod względem liczebności) są Młodzi i aspirujący, z ponad 1/5 udziału wśród konsumentów. Są to częściej kobiety (54 proc.) oraz osoby młodsze (w wieku 18-34 lata (37 proc.). Ci konsumenci, którzy często sięgają po kosmetyki specjalistyczne oraz dla alergików. Czytają recenzje kosmetyków przed ich zakupem oraz starają się być na czasie. Najczęściej spośród innych segmentów starają się wybierać kosmetyki, które są w promocji lub czekają na sezonowe wyprzedaże
Przeczytaj również: PMR prognozuje rekordowy wzrost rynku kosmetycznego [DANE]
Grupa Młodych i aspirujący to także osoby społecznie zaangażowane, które starają się dokonywać świadomych zakupów. Interesuje ich, czy firma nie testuje kosmetyków na zwierzętach oraz czy prowadzi działania CSR. Najczęściej spośród wszystkich segmentów spędzają oni czas wolny rozwijając zainteresowania, np. słuchając podcastów, czy uprawiając sport. Aktywność fizyczną deklarują przynajmniej raz na dwa tygodnie (58 proc.).
Przeczytaj również: Pokolenie Z i milenialsi napędzają wzrost zakupu kosmetyków za pomocą smartfonów