
Wzrost zainteresowania produktami do samoopalania wśród czarnoskórej społeczności jest wynikiem rosnącej świadomości na temat korzyści, jakie oferują składniki przyjazne skórze, takie jak wyrównanie kolorytu i zdrowy blask. Jak zauważyła Joan Li, starsza analityczka w obszarze urody i pielęgnacji osobistej w Mintel, “Grupy te od zawsze zwracały większą uwagę na zdrowie skóry przy wyborze produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych”. Składniki wspierające zdrowie skóry zwiększają resonans produktów samoopalających wśród czarnoskórej społeczności.
Dane Mintel pokazują również, że czarnoskórzy konsumenci coraz chętniej angażują się w różne produkty i usługi związane z opalaniem. Na przykład 16 proc. czarnoskórych konsumentów korzysta z olejków i balsamów do opalania, co stanowi wzrost z 6 proc. w 2022 roku. Z kolei 12 proc. czarnoskórej społeczności korzysta z profesjonalnych opaleń w sprayu, co także jest wzrostem w porównaniu do 5 proc. w 2022 roku. Warto zauważyć, że wśród konsumentów z pokolenia Z ten wskaźnik wzrasta do 19 proc..
Konsumentom zależy na większej kontroli nad efektami opalania, co sprawia, że wygodne formy produktów, takie jak serum i krople, stają się coraz bardziej popularne. Dzięki tym formułom użytkownicy mogą łatwiej dopasować intensywność opalenizny do swoich potrzeb. Jak podkreśla Joan Li, rosnąca świadomość na temat wrażliwości skóry, wskazówki dermatologiczne oraz dobór produktów do odcienia skóry stwarzają dla firm produkcyjnych szansę na innowacje i lepsze dopasowanie komunikacji marketingowej, co może sprzyjać dalszemu rozwojowi tej kategorii produktów.