Po trudnym doświadczeniu lockdownu konsumenci chętnie wychodzą z zacisza domowego – chcą się bawić i z entuzjazmem podchodzą do nowych doświadczeń, zarówno w wirtualnym, jak i „prawdziwym”, fizycznym świecie. Zwrócili na to uwagę eksperci firmy Mintel i wyodrębnili kolejny z trendów, który wg. nich wpłynie na globalny rynek konsumencki w roku 2022.
O innym przeczytaj tutaj: Mintel: Konsumenci oczekują jasnych informacji i szerokiego wyboru opcji
Ten trend to potrzeba odreagowania i czerpania przyjemności.
– Konsumenci są złaknieni zabawy, bo pandemia i inne lokalne lub globalne kryzysy budzą ich niepokój i są dla nich źródłem stresu. Niektórzy mogą nawet odczuwać coś w rodzaju „poczucia winy ocalałego”, dlatego wiele marek rozpoznaje potrzebę poprawy nastroju konsumentów i daje im przyzwolenie na ponowne odczuwanie radości – mówi Simon Moriarty, director of Mintel Trends EMEA.
Ekspert Mintela zauważa równocześnie, że choć stres spowodowany przez pandemię nie musi być już dla konsumentów motorem poszukiwania zabawy i eskapizmu, to konsumenci będą wciąż otwarci na radość i zabawę.
– Jednak w miarę, jak interakcje marek z konsumentem poprzez kampanie, aplikacje i transakcje będą coraz bardziej oparte na elementach grywalizacji, można się spodziewać sprzeciwu ze strony części konsumentów wobec tej strategii i natychmiastowej gratyfikacji, jaką oferują. Ta tendencja będzie się nasilać wraz z przyjmowaniem przez konsumentów coraz bardziej świadomej postawy wobec przyjemności i rozrywki – zwraca uwagę Moriarty.
Czytaj też: Mintel: trzy globalne trendy konsumenckie na 2022 rok