Młodzi Chińczycy chętnie odwiedzają sklepy stacjonarne
W Chinach szybkim wzrostem w ostatnich latach cieszy się handel w internecie. Jednak teraz okazuje się, że młodsi konsumenci stawiają na doświadczenia offline. Według badań firmy Mintel, aż trzy na cztery kobiety w Chinach w wieku od 20 do 24 lat twierdzą, że kosmetyki kolorowe kupują w sklepach tradycyjnych z powodu dostępności próbek i możliwości przetestowania produktów.
Z tego powodu eksperci Mintela zwracają uwagę, że marki kosmetyczne powinny bardziej wnikliwie przyjrzeć się przyzwyczajeniom i stylowi życia młodemu pokoleniu Chińczyków. Warto zaoferować im unikalne doświadczenia detaliczne. Jako przykłady raport wskazuje na pop-up stories (tymczasowe, zaskakujące swoja pomysłowością sklepy uruchamiane w dobrej lokalizacji) czy zaawansowane technologicznie rozwiązania dostępne na terenie sklepów stacjonarnych.
Makijaż nie na co dzień i tylko z użyciem wygodnych produktów
Pomimo że większość Chinek w wieku od 20 do 24 lat deklaruje, że się maluje, to częstotliwość używania kosmetyków kolorowych pozostaje stosunkowo niska. Badania Mintel wykazały, że tylko 37 proc. młodych kobiet w Chinach robi makijaż każdego dnia lub prawie codziennie. Eksperci firmy badawczej zwracają też uwagę, że marki makijażowe powinny oswoić się z myślą, że pokolenie młodych konsumentów rozwinęło swoje własne potrzeby, jeśli chodzi o kosmetyki kolorowe. Przedstawicielki pokolenia millennialsów poszukują produktów, które zapewnią im naturalne wykończenie oraz są wygodne i łatwe w użyciu.
- W celu przyciągnięcia tych klientek i odróżniania się od konkurencji, marki muszą podkreślać przydatność swoich kosmetyków do stosowania na młodej skórze, a także zastosować prostą listę preparatów i składników. Ponadto powinny postawić na informowanie o wygodzie i łatwości korzystania z ich produktów – zwraca uwagę Laurie Du, starszy analitykiem kosmetyczny rynków Azji i Pacyfiku, w biurze Mintel w Szanghaju. – Wreszcie, jeśli chodzi o kolorystykę kosmetyków, najbardziej pożądany wśród młodych Chinek jest styl „nude”.