Media społecznościowe pozostają najbardziej opłacalnym kanałem komunikacji marketingowej według globalnych marketerów - informuje Nielsen. Według badania Nielsen Trust in Advertising z 2021 r., 71 proc. konsumentów ufa reklamom, opiniom i lokowaniu produktów przez influencerów. Z danych firmy badawczej wynika, że np. aż 42 proc. Amerykanów zasięga porady innych przy podejmowaniu decyzji o zakupie i chcą, aby te porady pochodziły z odpowiednich źródeł, a wpływowe osoby mogą tworzyć bardziej odpowiednie relacje z konsumentami niż wiele innych źródeł.
Influencerzy często stanowią inspirację dla głównych kampanii marek, wyłapują trendy lub oddolnie stymulują marki do działań. Jako przykład Nielsen podaje akcję influencerki Barbary Kristoffersen, której akcja spowodowała, że firma przywróciła produkcję bluzy z kapturem w brązowym kolorze, w którym nie była produkowana od początku XXI wieku, a hashtag #brownhoodie wygenerował zbiorowy wskaźnik zaangażowania na poziomie 188,35 proc.
Usługa Brand Impact firmy Nielsen zmierzyła skuteczność reklam influencerskich w prawie 200 kampaniach. Zgodnie z normami z pierwszego kwartału 2022 r. z tego badania, średnio 80 proc. odbiorców reklam influencerskich było w stanie przypomnieć sobie markę prezentowaną w reklamach. Co więcej, reklamy influencerów spowodowały 9-punktowy wzrost zamiaru zakupu w stosunku do konsumentów, którzy nie widzieli reklam influencerów.
Influencerzy mogą być potężnym narzędziem zwiększania świadomości marki dla marketerów, którzy potrafią znaleźć odpowiednią kombinację osobowości, treści i zaangażowania. Marki, które współpracują z odpowiednimi influencerami, mogą stać się zaufanym źródłem dla konsumentów – i marką, którą pamiętają, gdy chcą dokonać zakupu.