Jakich wyzwań i zagrożeń biznesowych spodziewa się Pan w nadchodzącym roku? Co budzi Pana największe obawy w obszarze związanym z prowadzeniem firmy?
Wyzwaniem biznesowym, niezwykle istotnym w zarządzaniu firmą i jej płynnością finansową, jest ciągle wysoka inflacja, która ma wpływ na wzrost wielu kosztów. Rosnące koszty transportu, surowców, opakowań dotyczą zarówno produkcji, jak i dystrybucji czy importu.
Jaki to będzie rok dla branży i rynku kosmetycznego? Jakich tendencji spodziewacie się jeśli chodzi o rynek polski i eksport?
Wierzę, że będzie to dobry rok, ze wzrostami sprzedaży w kategoriach produktów, które mamy w naszym portfolio. Prognozy są optymistyczne, wiele segmentów kosmetycznych odnotowuje rok do roku wzrosty sprzedaży i mamy nadzieję, że ten trend będzie kontynuowany. Konsumenci są coraz bardziej wyedukowani, szukają skutecznych w działaniu i bezpiecznych w stosowaniu produktów pielęgnacyjnych, które odpowiadają na ich potrzeby skóry twarzy, ciała czy włosów. Jednym z najciekawszych obecnie trendów rynkowych, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych jest dokonywanie przez konsumentów coraz bardziej świadomych wyborów dotyczących kupowanych przez nich marek i produktów. Zrównoważony rozwój, troska o planetę to nie są tylko dobrze brzmiące hasła, ale konkretne działania.
Jakie cele stawia Pan przed firmą? Jakie inwestycje i w jakie obszary będą najważniejsze?
Za nami bardzo pracowity rok, wymagający konieczność podejmowania wielu ważnych dla rozwoju naszej firmy decyzji biznesowych. Wprowadziliśmy na rynek nową markę Receptury Zielarki. Przejęliśmy do wyłącznej dystrybucji na polskim rynku markę nawilżanych chusteczek WaterWipes. Na rok 2024 planujemy wdrożenie kolejnych nowości, nad którymi prace są już bardzo zaawansowane. Nie wykluczamy również przejęcia do dystrybucji kolejnych marek.