Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, podkreśla, że segment drogerii jest niezwykle stabilny.
– Lider polskiego rynku, sieć Rossmann, od lat utrzymuje niezachwiane pierwsze miejsce na rynku, a konkurencja cały czas jest daleko w tyle i nie jest w stanie odebrać znaczącej grupy klientów. Nawet wejście nowego, silnego gracza, jakim są drogerie dm, nie zmieniło znacząco tej sytuacji, ponieważ dm musi jeszcze zapracować na rozpoznawalność marki i rozwój sieci – mówi.
Według badania Inquiry YouGov BrandIndex, Polacy najczęściej kupują kosmetyki w Rossmannie. Na drugim miejscu znajduje się sieć Hebe, która ma jednak zasięg mniejszy niż jedna trzecia zasięgu Rossmanna. Widać jednak, że Hebe poprawia swoje wyniki rok do roku – odsetek kupujących w tej sieci wzrósł w 2022 r. w porównaniu do 2021 o 0,6 proc.
Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Prowadzi 1650 drogerii oraz sklep internetowy. Według danych podawanych przez sieć, codziennie zakupy w jej sklepach ponad 900 tys. klientów. Z aplikacji zakupowej Rossmann PL korzysta 7,5 mln użytkowników. W 2021 r. obroty Rossmanna w Polsce wyniosły 11,44 mld zł. Firma zatrudnia ok. 17 tys. pracowników.
Czytaj także: Rossmann rozbudowuje magazyny i dołączył do klastra logistycznego
Hebe to druga co do wielkości sieć sklepów drogeryjnych w Polsce prowadzących własne sklepy – ma ich ponad 300, a także sklep internetowy. Według danych za 9 miesięcy 2022 r. opublikowanych przez Grupę Jeronimo Martins, do której należy Hebe, sieć zwiększyła sprzedaż o 29,9 proc. rok do roku i osiągnęła wynik 252 mln euro.
Czytaj więcej: Hebe rośnie dwucyfrowo w kanale drogeryjnym i w e-commerce