StoryEditor
Rynek i trendy
23.12.2021 00:00

Które perfumy są najpopularniejsze na Instagramie?

Wielu konsumentów robi zakupy świąteczne na ostatnią chwilę. Popularnym prezentem pod choinkę jak zawsze są perfumy. Producenci perfum OnBuy postanowili sprawdzić, które z nich są najpopularniejsze na Instagramie. Okazało się, że wygrywają klasyczne zapachy i popularne marki.

Na szczycie listy znajduje się Chanel numer 5 z 192 308 postami pod hashtagiem „#chanelno5”. Chanel No.5 to zapach dla kobiet, który ukazuje się od 1986 roku. Nuta to kwiatowy zapach aldehydowy.

Na drugim miejscu jest J’Adore by Dior z 156.429 postami pod hashtagiem „#diorjadore”. J’adore to kwiatowo-owocowy zapach dla kobiet, który istnieje od 1999 roku.

Trzecią pozycję zajął zapach Sauvage by Dior z 153,730 postami pod hashtagiem „#diorsauvage”. Sauvage to zapach dla mężczyzn wprowadzony na rynek w 2015 roku.

Pierwsza dziesiątka rankingu jest zdominowana przez międzynarodowe marki, przy czym Chanel wiedzie prym, a 4 z pierwszej dziesiątki to zapachy właśnie tej marki. W pierwszej dziesiątce dominują również zapachy damskie, stanowią one 7 pozycji z pierwszej dziesiątki (2 męskie i 1 unisex).

Przeczytaj również: Które zapachy perfum są najlepszymi afrodyzjakami? [RANKING]


10 najlepszych zapachów na Instagramie:

Miejsce

Zapach

Marka

Liczba hasztagów

1

No.5

Chanel

192,308

2

J’Adore

Dior

156,429

3

Sauvage

Dior

153,730

4

Bloom

Gucci

131,025

5

CK One

Calvin Klein

123,581

6

Coco Mademoiselle

Chanel

122,012

7

Black Orchid

Tom Ford

105,685

8

Chance

Chanel

98,364

9

Bleu de Chanel

Chanel

88,532

10

Viva La Juicy

Juicy Couture

82,639

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
13.11.2024 15:46
Czy na polskim rynku kosmetycznym jest miejsce na kolejne nowe marki?
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner

Dynamiczny i kuszący wzrostami polski rynek kosmetyczny pokazuje, że jest na nim miejsce na kolejne nowości. Teoretyczne. A jak to wygląda w praktyce? O tym pisze dla nas Małgorzata Włodarczyk, marketer kosmetyczny, doradca dla branży kosmetycznej w obszarze marketingu.

Internet i social media sprawiły, że jako konsumenci jesteśmy w ciągłym pędzie i potrzebie nowych rozrywek. Nowości kosmetyczne to pewnego rodzaju rozrywka i dlatego odbiorcy (szczególnie pokolenia wychowane w sieci) je uwielbiają. Możemy więc uznać, że po stronie konsumenta istnieje potencjał na nowe marki kosmetyczne.

image
Małgorzata Włodarczyk, Misja Brand, marketerka w branży kosmetycznej od prawie 20 lat, szkoleniowiec, doradca dla branży kosmetycznej w obszarze marketingu, dyplomowany coach i mentor
fot. materiały prasowe
Kolejnym miejscem, w którym rynek pokazuje zapotrzebowanie na nowości jest dystrybucja – wysoka poprzeczka sprzedażowa i potrzeba ciągłego wzrostu stymulują wprowadzanie nowości. Drogerie sieciowe i dyskonty od kilku dobrych lat wprowadzają akcje in&out, serie imitowane oraz robią częste wymiany produktów, które nie generują zakładanego obrotu lub zysku.

Iluzję nieograniczonego potencjału na nowe marki kosmetyczne daje internet. W teorii w e-commerce zmieści się wszystko, jednak w Polsce udział internetu w całości sprzedaży kosmetyków to nadal tylko około 11 proc.

Rzeczywistość wygląda więc często inaczej niż pokazują nam to badania rynku, w tym także preferencji i zachowań konsumentów.

Półki w drogeriach są pełne, więc żeby pojawiła się na nich nowa marka, inna musi wypaść. Można uznać, że e-commerce to studnia bez dna, ale sprzedaż w internecie wymaga bardzo dobrej komunikacji i wybicia się w gąszczu marek. Również rywalizacja jest zaciekła, a na poziomie cen bywa zabójcza. 

Sprzedaż nowych marek można również rozwijać przez eksport, na rynkach zagranicznych, jednak jest to obszar wymagający wiedzy, kontaktów, finansów związanych z certyfikacją i cierpliwego czekania na efekty.

Podsumowując – na rynku jest miejsce na nowe marki, ale bez bardzo ciężkiej pracy, przemyślanej strategii oraz inwestycji w komunikację nie ma szans na dobre wyniki i zyski ze sprzedaży, a ostatecznie to jest celem każdego przedsiębiorcy.

A każdy, kto chce wejść na rynek kosmetyczny, powinien w pierwszej kolejności zadać sobie pytanie: „Po co to robię?”.

Jakie inne czynniki w analizie opłacalności inwestycji na rynku kosmetycznym są niezbędne? Więcej w artykule Małgorzaty Włodarczyk pt. "Papier wszystko przyjmie, rynek nie. Czy opłaca się wchodzić w biznes kosmetyczny z nową marką?" w roczniku Wiadomości Kosmetycznych "Przyszłość rynku beauty 2025", który ukaże się w druku na rynku w grudniu br. Już można zamiawiać rocznik w przedsprzedaży tutaj

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
12.11.2024 08:30
Drogerie stacjonarne ciągle generują największą sprzedaż kosmetyków
Otwarcie drogerii DM w CH Łopuszańska 22 w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner

Pomimo rosnącego udziału e-commerce i dyskontów to drogerie stacjonarne generują ciągle największą sprzedaż kosmetyków. W kolejnych latach będą się umacniały silne sieci drogeryjne i perfumeryjne kosztem placówek działających samodzielnie – pokazują dane PMR.

Według raportu PMR Market Experts „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2024. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029”, drogerie stacjonarne z blisko 37 proc. wartościowym udziałem w rynku są nadal największym kanałem sprzedaży kosmetyków, mimo że znaczenie dyskontów i internetu rośnie.

Wartość sprzedaży kosmetyków przez drogerie stacjonarne w 2024 roku wyniosła ponad 12,4 mld zł i w latach 2024-2029 ma wzrosnąć do blisko 17 mld zł.

– Mimo, że w ostatnich latach znaczenie drogerii stacjonarnych spada na rzecz sprzedaży kosmetyków w dyskontach i za pośrednictwem internetu, ich dominująca pozycja pozostanie w najbliższych latach niezagrożona – mówi Karolina Szałas, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Udział kanału online w sprzedaży kosmetyków, według PMR, wynosi obecnie ponad 17 proc.

Większość sprzedaży w segmencie sklepów drogeryjno-kosmetycznych generują sklepy sieciowe. Główną siłą napędową tego kanału są duże sklepy kosmetyczne, które odpowiadają za około 75 proc. ogólnej sprzedaży (ponad 9 miliardów złotych w 2024 roku). Drugim pod względem wartości sprzedaży formatem w tym kanale są sklepy perfumeryjne, których wartość w 2024 roku wyniosła ponad 1 miliard złotych (11 proc. udziału w rynku). Według PMR, realizujące strategię omnichannel, wprowadzające produktową ofertę premium oraz innowacyjne technologie, drogerie sieciowe będą się nadal umacniać na rynku kosztem mniejszych podmiotów działających niezależnie.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2024 23:33