Justmylook, jedna z najszybciej rozwijających się e-drogerii w Wielkiej Brytanii, przeanalizowała dane firmy Statista, specjalizującej się w badaniach rynkowych i konsumenckich oraz wyszukiwania w Google. W ten sposób przygotowała raport dotyczący podkładów, zatytułowany The Face of the Nation. Pokazuje on upodobania konsumentów na świecie.
W wyniku tej analizy okazało się, że najpopularniejszą formą podkładu stosowanego na twarz jest krem BB, który łączy funkcję korekcji kolorystycznej skóry z właściwościami pielęgnacyjnymi. Produkt co prawda charakteryzuje się raczej delikatnym efektem krycia, jednak ta funkcja podkładów znalazła się na ostaniem miejscy w rankingu popularnych właściowości. Wyprzedziły ją matowe wykończenie, właściwości nawilżające oraz długi czas utrzymywania się na skórze.
Najlepiej sprzedające się marki podkładów to Clarins i Maybelline, a najwięcej wyszukiwań w Google mają Fenty Beauty, Estée Lauder i Dior. Natomiast największą liczba postów generowanych na Instagramie mogą pochwalic się MAC i Huda Beauty.
Wśród akcesoriów służących do aplikacji produktów najpopularniejszy jest Beauty Blender, który zdystansował inne gąbeczki, a także pędzle do makijażu.
Najpopularniejsze rodzaje i funkcje podkładów
• krem BB (65 krajów – 59 proc.)
• matowe wykończenie (15 krajów – 13,6 proc.)
• właściwości nawilżające (12 krajów - 11,8 proc.)
• długi czas utrzymywania się na skórze (8 krajów - 7,3 proc.)
• doskonałe wykończenie – efekt cery bez skazy (3 kraje - 2,7 proc.)
• podkład Airbrush (2 kraje - 1,8 proc.)
• krem CC (2 kraje - 1,8 proc.)
• pełne krycie (2 kraje - 1,8 proc.)
Najlepiej sprzedające się marki podkładów
• Clarins (29 krajów)
• Maybelline (25 krajów)
• NARS (11 krajów)
• MAC (11 krajów)
• Benefit (10 krajów)
• Fenty Beauty (9 krajów)
• Estée Lauder (8 krajów)
• L'Oréal (7 krajów)
• Huda Beauty (4 kraje)
• BareMinerals (3 kraje)
Popularne marki w Google
• Fenty Beauty - 3 350 000 wyszukiwań
• Estée Lauder - 368 000 wyszukiwań
• Dior - 301 000 wyszukiwań
• Wet 'n' Wild - 165 000 wyszukiwań
• Urban Decay - 40 500 wyszukiwań
• Mac - 33 100 wyszukiwań
• Glossier - 27 100 wyszukiwań
• E.l.f. - 19 200 wyszukiwań
• Catrice - 12 100 wyszukiwań
• NYX - 1600 wyszukiwań
10 najlepszych marek kosmetycznych na Instagramie
• MAC - 29 700 000 postów
• Huda Beauty - 28 800 000 postów
• Urban Decay - 11 500 000 postów
• Sephora - 10 000 000 postów
• NYX - 8 400 000 postów
• L'Oreal - 7 500 000 postów
• Maybelline - 6 500 000 postów
• Fenty Beauty - 5 100 000 postów
• NARS - 5 100 000 postów
• Benefit - 3 100 000 postów
10 najlepszych marek podkładów w Wielkiej Brytanii
• NARS
• Boots No. 7
• Rimmel
• Max Factor
• Maybelline
• L'Oréal
• Avon
• MAC
• Clinique
• BareMinerals
Najpopularniejsze narzędzia do aplikacji podkładów
• Beauty Blender (91 krajów – 71 proc.)
• gąbka do makijażu (19 krajów – 16 proc.)
• pędzel do makijażu (8 krajów – 6,8 proc.)