Ponad 70 proc. konsumentów sięga po kosmetyki naturalne. 4 proc. twierdzi, że zawsze wybiera kosmetyki naturalne, 33 proc. zaopatruje się w nie od czasu do czasu, a 34 proc. kupuje je, ale na specjalne okazje, np. na prezent. Takie deklaracje padły w badaniu Mobile Institute dotyczącym dystrybucji kosmetyków w Polsce, które firma przygotowała dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl
17 proc. konsumentów przyznaje, że nie kupuje kosmetyków naturalnych, bo nie potrafi ich zweryfikować. Dla 6 proc. są one zbyt drogie.
Po naturalne kosmetyki sięga najwięcej konsumentów tzw. dojrzałych, w wieku 45+
Zarazem 11 proc. respondentów deklaruje, że przy zakupie kosmetyków zawsze bierze pod uwagę skład produktów, 45 proc. czasami, a 31 proc. analizuje skład tylko gdy spotyka się z nowym produktem.
Czytaj także: Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]
Według GfK Consumer Panel Services wieloletni trend wzrostowy na rynku kosmetyków ekologicznych, organicznych i bio został przerwany, a tendencja spadkowa wciąż się utrzymuje. Obecnie wartość tego sektora wynosi 224 mln zł, co oznacza osłabienie o 9 proc. rdr. Jednocześnie – w ujęciu całościowym – rynek kosmetyków rośnie, a za ponad 40 proc. obrotów na nim odpowiada sieć Rossmann.
Czytaj więcej: GFK: Segment kosmetyków ekologicznych wciąż słabnie