Dwie trzecie Polaków świętuje walentynki. Swoja drugą połówkę obdarowują z tej okazji osoby w różnym wieku, zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika jednak, że kobiety wydadzą na prezenty mniej. Częściej jednak będą szukać ich w drogeriach i perfumeriach.
Ile Polacy wydadzą na walentynkowe prezenty?
Co czwarty mężczyzna na prezent wyda średnio 100-200 zł. Prawie jedna czwarta (23 proc.) przeznacza na tę okazję maksymalnie 50 zł, a niewiele mniej, bo 22 proc, decyduje się na kwotę rzędu 100-200 zł. 13 proc. płaci za upominki od 200 do 500 zł.
Natomiast jedna trzecia respondentek badania PayPo przyznała, że na walentynkowy prezent wydaje średnio 50-100 zł, a 27 proc. najwyżej 50 zł. Natomiast prawie co czwarta kobieta (24 proc.) - 100-200 zł. Zaledwie 4 proc. wydaje kwotę od 200 do 500 zł.
Co na walentynki najczęściej kupują kobiety, a co mężczyźni?
W czołówce najczęściej kupowanych przez mężczyzn upominków plasują się kwiaty (55 proc.) i czekoladki (45 proc.). Ale tuż za nimi są kosmetyki i perfumy (30 proc.), a potem biżuteria (27 proc.). Zestawienie zamykają książki, gry i płyty (z wynikiem odpowiednio 10, 5 i 4 proc.). Co dziesiąty mężczyzna w prezencie dla ukochanej kupuje odzież lub torebkę.
Nieco inne decyzje zakupowe podejmują kobiety, które najczęściej obdarowują drugie połówki kosmetykami i perfumami (39 proc.) oraz czekoladkami (39 proc.), a 27 proc. gadżetami typu kubki czy ramki na zdjęcia. Na dalszych miejscach są kwiaty (prawie 8 proc.) oraz płyty z muzyką (ok. 5 proc.). 15 proc. badanych kobiet nie kupuje dla partnerów żadnych prezentów.
PayPo to firma świadcząca usługi płatności odroczonych w internecie. Badanie zrealizowano za pośrednictwem platformy Omnisurv by IQS w dniach 27-29.01.2023 roku na ogólnopolskiej próbie 500 osób w wieku 18-64 lat.