W lipcu 2020 ta grupa produktów z analizowanego koszyka zakupowego, kosztowała 68,97 zł natomiast w lipcu 2021, za te produkty trzeba było zapłacić 66,96 zł. Jest to mniej o 2,91 proc. W przypadku grupy produktowej – kosmetyki i chemia gospodarcza – najtaniej badane produkty można było kupić w lipcu sieci Lidl. Trzeba było na nie wydać 61,47 złotych.
Koszyk kosmetyczny zawiera 5 popularnych produktów: żel pod prysznic Nivea Sport Men (500 ml), pastę do zębów Colgate MaxFresh (100 ml), płyn do płukania ust Listerine Cool Mint (500 ml), płyn do zmywania Fairy Lemon (450 ml) oraz szampon Loreal Elseve Color Vive (400 ml)
Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Tesco, Kaufland) oraz Cash & Carry (Makro (C&C) (C&C) i Inna sieć (C&C)). Do zbiorowej kategorii e-grocery zalicza się 6 sklepów online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl, megasam24.pl oraz barbora.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour.
Eksperci ASM Sales Force Agency zaobserwowali niewielkie wzrosty średnich cen koszyków między lipcem a czerwcem 2021 roku w 9 na 11 analizowanych sieci sprzedaży.
Kanał e-grocery, niezmiennie od początku roku jest najdroższym kanałem zakupów. Po czerwcowym spadku cen, w lipcu br. koszt zakupów online wzrósł o 2,5 proc. względem czerwca.