Oto pięć światowych trendów w sektorze piękności - indywidualnego piękna, dobrego samopoczucia, etyki, inspiracji naturą i cyfryzacji - które pasują do różnych stylów życia konsumentów.
Spersonalizowane piękno. Formuła „Zrób to sam” powraca do światowych trendów. Modisumer (od słów modyfikacja + konsument) personalizuje swój produkt kosmetyczny. Chętnie stosuje jedną z metod - produkty "domowe" ze znanymi składnikami, unikalne i dopasowane do potrzeb jego skóry i pożądanej tekstury. Wszystko to ma zwiększyć skuteczność.
Minimalizm. Ten trend przyszedł z Europy i Japonii i jest częścią trendu well-being. Konsument używa prostych preparatów, ale zawierających składniki niezbędne do dobrego samopoczucia i relaksu powodujące uczucie błogości.
Świadomość konsumencka. Rosnące zainteresowanie konsumentów etykietami i biodegradowalnością preparatów kosmetycznych jest głównym czynnikiem, który zwiększa popyt na produkty naturalne i pochodzące z etycznych źródeł.
"Dirt Beauty". To pochodząca z Azji i Stanów Zjednoczonych idea inspirowana naturą (kosmetyki oparte na wodorostach, glinach, popiele, drewnie węglowym, probiotykach), która przynosi wiele korzyści dla skóry.
Cyfryzacja z natychmiastowym efektem. Postawa „Bądź gotowy na zdjęcie”, robienie selfie w dowolnym momencie, jest częścią globalnego trendu. Aby zachować świeżość przez cały dzień, stawia się na kompleksową pielęgnację przeciwstarzeniową i napinającą skórę.