W najnowszym raporcie Brands Balancing Act, NielsenIQ przedstawia zaktualizowane preferencje konsumentów odnośnie marek – ze szczególnym uwzględnieniem tych małych i średnich. Okazuje się, że konsumenci silnie poszukują marek, które będą im odpowiadały, a 59 proc. respondentów twierdzi, że jeśli poszukają wystarczająco dobrze, są w stanie znaleźć markę, która w pełni spełni ich oczekiwania.
Badanie NielsenIQ pokazało również, że blisko 47 proc. klientów stara się wspierać mniejsze marki jeśli to możliwe, ale często nie jest w stanie odnaleźć tych marek na półce.
– Pomimo, że małe i średnie marki mogą być mniej rozpoznawalne przez respondentów, mają duży potencjał w obecnie zmieniającym się otoczeniu konsumenckim. Nasze dane pokazują, że pandemia zmieniła potrzeby konsumentów, ich wartości oraz priorytety, co przełożyło się na znaczne zmiany ich zachowań zakupowych – wyjaśnia Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca w NielsenIQ Polska.
Aż 47 proc. konsumentów sądzi, że mniejsze marki są bardziej autentyczne i wiarygodne niż marki dużych koncernów. Pomimo tego, że 46 proc. badanych zakupowiczów uważa, że mniejsze marki są zazwyczaj droższe, to są oni gotowi zapłacić za nie nieco więcej.
Blisko 34 proc. polskich konsumentów twierdzi, iż obecnie kupuje więcej produktów brandowych niż przed pandemią.
Z danych zebranych przez Nielsen IQ wynika także, że 43 proc. polskich konsumentów preferuje zakupy produktów wytwarzanych lokalnie przez małe firmy w ich regionie.
– Dzisiejsze otoczenie makroekonomiczne stworzyło idealne zawirowania, dzięki którym małe i średnie firmy łatwiej dotrą do konsumentów. Kluczowe będzie znalezienie właściwych przewag, bazując na właściwych danych konsumenckich co pozwoli rozwijać się w tym otoczeniu – dodaje Karolina Zajdel-Pawlak
Przeczytaj również: Opakowanie wpływa na lojalność konsumentów wobec marki i produktu