Platforma Influenster i sieć Bazaarvoice połączyły siły, aby przeprowadzić ankietę wśród 24 000 kobiet na całym świecie na temat tego, czego szukają w czystych produktach kosmetycznych. Ankiety trwały od 13 marca do 27 kwietnia 2020 r. Z ich ustaleń wynika, że dwie trzecie kobiet pragnie większej przejrzystości, jeśli chodzi o etykietowanie naturalnych produktów kosmetycznych.
Gdzie konsumenci szukają informacji na temat naturalnych kosmetyków?
Badanie wykazało, że brak okrucieństwa zwierząt to symbol, na który zwracało uwagę większość kobiet (62 proc.), a następnie hipoalergiczność (36 proc.), ale 61 proc. kobiet uważa, że produkty oznaczone są jako „naturalne” bez wystarczającej ilości informacji.
Informacje na temat naturalnych kosmetyków konsumenci zbierali z innych źródeł, przy czym najczęściej wykorzystywali recenzje produktów od innych konsumentów (33 proc.), a następnie informacje w mediach społecznościowych (26 proc.) i Google (25 proc.). Tylko 19 proc. kupujących odniosło się do witryn marek w celu zbadania składu naturalnych kosmetyków.
Suzin Wold, starsza wiceprezes ds. marketingu w Bazaarvoice, powiedziała, że chociaż popyt na naturalne kosmetyki pozostawał wysoki - 93 proc. ankietowanych kobiet stwierdziło, że jest bardziej skłonnych do zakupu produktów oznaczonych w ten sposób - obecne było również niezadowolenie. - Wzrasta oczekiwanie, że marki zapewnią większą edukację i przejrzystość, informując o tym, w jaki sposób, który produkt i dlaczego jest oznaczony jako naturalny. Jest zatem jasne, że marki muszą budować zaufanie i działać jako eksperci w swojej przestrzeni - powiedziała Wold w rozmowie z CosmeticsDesign-Europe.
Co to jest "czyste piękno"?
Zwiększenie zaufania do naturalnych produktów kosmetycznych wymaga znacznych zmian w branży, a zwłaszcza opracowania „zestawu standardów definiujących czyste piękno”. Słowa „czysty”, „naturalny” i „zielony” były używane „zamiennie” przez konsumentów produktów kosmetycznych, a definicje tego, czym są "czyste" produkty były różne.
Połowa ankietowanych określiła "czyste" piękno jako produkty zawierające nietoksyczne składniki, zarówno naturalne, jak i / lub syntetyczne; 16 proc. uważa, że to piękno dostosowane do produktów ekologicznych; a 15 proc. zdefiniowało je jako produkty, które wykorzystują składniki pozyskane z natury. - Przemysł jako całość musi jaśniej zdefiniować definicję czystego piękna, aby konsumenci naprawdę rozumieli i ufali różnicom między "czystym" produktem a produktem„ standardowym ” - podkreśliła ekspertka.
Konsumenci nadal mają apetyt na naturalne produkty
Pomimo trudności w zdefiniowaniu naturalnych, "czystych" produktów, wciąż była to kategoria o znacznym potencjale. Wyniki ankiety pokazały, że nawet w świecie pandemii 68 proc. kobiet nadal czuła się zobowiązana do czytania etykiet składników przed zakupem, a 43 proc. nadal preferowało naturalne produkty przy niektórych zakupach.
- Nadal istnieje wyraźny apetyt na naturalne produkty, a marki mają obowiązek dzielić się informacjami, aby konsumenci mogli dokonywać świadomych zakupów. Jeśli marki potrafią poinformować, że ich produkty są przyjazne dla środowiska, mogą zyskać lojalność, nie tylko podczas pandemii, ale także poza nią, i wejść do społeczności klientów zajmujących się "czystym pięknem", którzy rozpowszechniają informacje o tych produktach - powiedziała.
Jej zdaniem zwiększona świadomość w zakresie zdrowia i ochrony środowiska byłaby „dużą siłą napędową ruchu czystego piękna”, bo u jego podstaw leży to, że konsumenci stają się bardziej świadomi tego, czego używają na swojej skórze i wpływu produktu na środowisko, ale sprowadza się to również do rosnącego popytu na marki, które są w pełni przejrzyste.