W 2020 roku wzrosła liczba wyszukań w Google związanych z higieną i przyborami toaletowymi. Internauci bardziej niż kiedyś interesowali się informacjami o tym, jak wykonać w domowym zaciszu zabiegi, do tej pory często wykonywane w salonach kosmetycznych. Najbardziej interesowały ich triki i nowości produktowe związane z makijażem oczu i brwi.
Henna pudrowa to hit kosmetyczny 2020 w Google
Henna pudrowa była najczęściej wyszukiwanym hasłem kosmetycznym w Google w 2020 roku. Okazuje się, że bardzo często szukaliśmy także pędzli do makijażu oraz laminacji brwi.
Natomiast hasłem, które odnotowało największy wzrost w Google w 2020 roku był strobing, czyli sposób konturowania twarzy przy pomocy rozświetlacza (wzrost rok do roku aż o 717 proc.). W ubiegłym roku w wyszukiwarce królowała również laminacja. Oprócz tego, że była jednym z najczęściej wyszukiwanych fraz, zaliczyła także rekordowe wzrosty: hasło laminacja brwi wzrosło o 551 proc., a laminacja rzęs o 150 proc.
Na popularności stracił natomiast makijaż ślubny (spadek o 31 proc.), prawdopodobnie w związku z obostrzeniami dotyczącymi organizacji wesel w pandemii, oraz rzęsy 1:1 (spadek o 29 proc.), co mogło mieć związek z czasowym zamknięciem salonów kosmetycznych.
Fokus na oczy
Większość topowych urodowych wyszukiwań z ubiegłego roku skupia się wokół makijażu oczu (podkategoria “makijaż oczu” wzrosła o 9 proc. w skali rok do roku). Z pewnością ma to związek z koniecznością noszenia maseczek, które zakrywają pozostałą dolną część twarzy. Stąd bardzo duża popularność w Google pytań takich jak: „jak malować brwi”, „jak przykleić rzęsy” lub „jak wyregulować brwi”. Popularność strobingu widać także we wpisywanych zapytaniach: „jak nakładać rozświetlacz”. Co ciekawe, jeden z trzech topowych problemów to: „jak wyszczuplić twarz”.
Perfumy: francuskie, męskie i damskie
W okresie lockdownu zmniejszyło się zainteresowanie perfumami, choć wzrost był widoczny w okolicach Black Friday. Wśród najpopularniejszych haseł dotyczących perfum znalazły się francuskie perfumy, perfumy damskie i perfumy męskie. W kwestii zapachów Polacy pytali Google głównie o oryginalne testery perfum lub oryginalność perfum. Popularne pytania to: „gdzie kupić oryginalne testery perfum”, „jak rozpoznać oryginalny tester perfum”, „jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne”.
Internautów interesowały również praktyczne wskazówki, np. „co lepsze woda toaletowa czy perfumowana” lub „jak używać perfum”, a także „jak pachnie piżmo”, „jak pachnie paczula” czy „jaki zapach perfum podnieca mężczyzn”.
W 2020 roku na pierwszym miejscu była higiena
Kategoria wyszukiwań kosmetycznych w Google w 2020 roku wzrosła aż o 40 proc. w porównaniu do roku 2019. Początek lockdownu w Polsce był czasem, kiedy wyszukiwania haseł związanych z kosmetykami i pielęgnacją spadły, aby w kwietniu znacząco wzrosnąć. Podobnie często szukaliśmy w Google tematów związanych z urodą przed świętami Bożego Narodzenia, w związku z prezentami oraz Sylwestrem. Najszybciej rosnącą podkategorią wyszukiwań kosmetycznych w 2020 roku w Google, co nie dziwi, była higiena oraz przybory do higieny osobistej (wzrost o 46 proc. rok do roku). O 37 proc. wzrosła pielęgnacja skóry, a o 25 proc. – golenie i pielęgnacja brody. Popularnością cieszyły się także wyszukiwania związane z dbaniem o włosy, usta, opalaniem i ochroną przeciwsłoneczną oraz przeciwstarzeniową. W 2020 roku aż o 19,45 proc. w porównaniu do 2019 roku wzrosły wyszukiwania kosmetyczne dokonane w Google przy pomocy smartfonów.
Najpopularniejsze hasła kosmetyczne 2020 w Google
- Henna pudrowa
- Pędzle do makijażu
- Laminacja brwi
Top 10 pytań dotyczących urody w Google w 2020 roku
- Jak malować brwi?
- Jak przykleić rzęsy?
- Jak wyszczuplić twarz?
- Jak wyregulować brwi?
- Jak nakładać rozświetlacz?
- Jak zrobić kreski?
- Jak zmyć hennę z brwi?
- Jak zrobić kreskę na oku?
- Jak zrobić makijaż?
- Jak dobrać podkład?
Hasła kosmetyczne, które zanotowały największy wzrost w 2020
(w porównaniu do 2019 roku)
- Strobing 717 proc.
- Laminacja brwi 551 proc.
- Laminacja rzęs 150 proc.
- Zestaw kosmetyków 138 proc.
- Henna do brwi 136 proc.
- Paletka cieni 122 proc.
- Drogeria internetowa 118 proc.
- Kosmetyki 103 proc.
- Eyeliner 78 proc.
- Korektor 69 proc.
Najpopularniejsze hasła z kategorii Perfumy i zapachy w 2020 w Google
- Francuskie perfumy
- Perfumy damskie
- Perfumy męskie
Top 15 pytań z kategorii Perfumy i zapachy w Google w 2020 roku
- Gdzie kupić oryginalne testery perfum?
- Jakie perfumy męskie?
- Jak rozpoznać oryginalny tester perfum?
- Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne po kodzie?
- Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne?
- Jak sprawdzić oryginalność perfum?
- Gdzie kupić oryginalne perfumy?
- Gdzie sprawdzić kod perfum?
- Jakie perfumy damskie?
- Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana?
- Jak używać perfum?
- Jak pachnie piżmo?
- Gdzie kupować perfumy?
- Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?
- Jak pachnie paczula?