StoryEditor
Rynek i trendy
30.11.2014 00:00

Jesteśmy tam, gdzie chcemy być

Rozmowa z Katarzyną Niemiec, prezes sieci Drogerie Koliber 


Ostatnie miesiące to…
Bardzo pracowity i momentami trudny dla nas czas. Sieć Koliber, jak wiadomo, przechodziła przez okres wielkich zmian. Sama zmiana umowy, a co za tym idzie wszystkich warunków dla sklepów, to ogromne wyzwanie. To nie tylko czas, ale i pieniądze. Zwłaszcza, iż mówimy nie o jednym czy dwóch sklepach, lecz o 120.
Jak te zmiany zostały przyjęte przez właścicieli drogerii współpracujących z siecią?
Cóż mogę powiedzieć… Nowe umowy były konstruowane w taki sposób, aby każdy z uczestników sieci miał szansę spełnić warunki w nich zawarte, bowiem wystarczyło tylko być odrobinę lojalnym. Nasza nowa umowa to właśnie typ umowy lojalnościowej, staraliśmy się wyjść uczestnikom sieci naprzeciw. Nie ukrywam, że kilka sklepów odeszło z naszych szeregów, ale dzisiaj mogę powiedzieć, że nie należały one do elity. Myślę, że więcej było niepotrzebnego niepokoju, niż realnych powodów do obaw. Ostatecznie wyszło na to, że „nie taki diabeł straszny, jak go malują”. Sklepy, które pozostały w naszej sieci i które działają na zasadach nowej umowy, odczuwają wymierne korzyści, a ja nie ukrywam, że również widzę, że generowane obroty rosną.
Należy również wspomnieć, że po zmianach umowy wiele sklepów zainteresowało się naszą propozycją. Szczerze mówiąc nie sądziłam, że będzie ich aż tak wiele. Kilka sklepów jest obecnie na tzw. umowie warunkowej w Kolibrze. Są to placówki nie należące jeszcze w pełni do naszej sieci, ale które mogą korzystać już częściowo z jej przywilejów. Umowa warunkowa zawierana jest na krótki okres, aby potencjalny kandydat mógł zobaczyć, jak wygląda współpraca z nami. Model ten został stworzony z pełną świadomością, aby już nie było przypadkowych przyjęć do sieci. Nie o ilość nam bowiem chodzi, a o jakość. Mogę się też pochwalić, że cały czas otwieramy nowe placówki, tworzone od podstaw w pełnej wizualizacji, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
Grupa Eurocash, do której należą również drogerie Koliber, wprowadziła właśnie na polski rynek zupełnie nowy model sklepu kosmetycznego Kontigo. Czy nie jest on odbierany przez Kolibry jako wewnętrzna konkurencja?
Należy pamiętać, że Kontigo to zupełnie inny format i rodzaj sklepów. Posiadający wyselekcjonowane marki kosmetyczne w swojej ofercie, nie prowadzący sprzedaży artykułów chemicznych. Osobiście bardzo mi się podoba i cieszę się, że powstał. Cóż mogę więcej dodać, jesteśmy tam, gdzie chcemy być. Jeśli ktoś z sieci Koliber chce być w Kontigo, może tam być.
Plany na najbliższe miesiące?
W listopadzie ruszył cykl akcji plakatowych promujących tzw. głębokie promocje 1:1, dedykowane tylko sieci Koliber. Chcemy pomóc właścicielom placówek przyciągnąć do drogerii klientów, a atrakcyjna oferta to najlepszy na to sposób. Przygotowaliśmy też szereg akcji na okres świąteczno-karnawałowy. Zmieniliśmy również naszą gazetkę reklamową, zawiera ona teraz znacznie mniej produktów, za to bardziej atrakcyjnych i jest podzielona na kategorie, co ułatwia ostatecznemu odbiorcy odnalezienie produktu, którym jest zainteresowany. Przed nami praca, praca, praca i jeszcze raz praca na rzecz sklepów i klienta ostatecznego. Myślę, że najbardziej burzliwy i owocny będzie rok 2015. To będzie rok niespodzianek, w którym Koliber będzie obchodził swoje 15 urodziny. Mamy masę pomysłów do zrealizowania, m.in. egzotyczną wycieczkę, akcje bilbordowe, mnóstwo eventów i wiele, wiele innych atrakcji, ale wolałabym pozostawić je w tajemnicy do momentu ich faktycznego wydarzenia. 

Rozmawiała Katarzyna Bochner


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2025 02:51