StoryEditor
Rynek i trendy
11.01.2022 00:00

Jakie zabiegi medycyny estetycznej królowały w 2021 roku?

Zabiegi medycyny estetycznej cieszą się coraz większą popularnością. Tego trendu nie zatrzymała nawet pandemia, a oferta klinik i gabinetów dermatologicznych stale się powiększa. Zmieniają się również potrzeby klientów. Nawet w dziedzinie medycyny estetycznej uwidacznia się trend naturalnego piękna. Pacjenci poszukują terapii maksymalnie naturalnych i nieinwazyjnych. Wciąż jednak oczekują widocznych efektów. Eksperci z Kliniki Miracki wymieniają zabiegi, które były najpopularniejsze w 2021.

Efekt naturalnego odmłodzenia daje mezoterapia igłowa. Podczas tego zabiegu stosowany jest specjalny preparat, zawierający polinukleotydy. Substancje te mają właściwości liftingujące, antyoksydacyjne i nawilżające. Po wstrzyknięciu preparatu w skórę, grupy hydrofilowe pojedynczych nukleotydów wiążą się z wodą zawartą w tkankach. Efektem jest intensywne nawilżenie i wzrost jędrności skóry. Polimeryczne makrocząsteczki  charakteryzują się zdolnością do natychmiastowego usuwania wolnych rodników powstałych na skutek stresu oksydacyjnego. Dzięki temu zabieg ten nie tylko widocznie odmładza, ale też chroni skórę przed dalszym postępem procesu starzenia.

Peeling chemiczny głęboko oczyszcza skórę, nie powodując przy tym nieestetycznego łuszczenia się. Peeling nie tylko usuwa zanieczyszczenia i martwy naskórek, ale też biorewitalizuje skórę, liftinguje, odmładza i rozjaśnia cerę. Dostępne są peelingi, które mogą być wykonane niezależnie od warunków atmosferycznych, a zatem również w lecie, kiedy nie rekomenduje się stosowania tradycyjnych peelingów medycznych.

Laser technologii tulowej jest nową metodą w medycynie estetycznej i dermatologii. Zastosowano w nim promieniowanie o długości fali 1927 nm i dzięki tym parametrom może zastąpić kilka różnych laserów. Wiązka lasera przenika do skóry i powoduje powstawanie dużej liczby mikrokanalików. Cała energia koncentrowana jest na poziomie podstawnej warstwy naskórka, gdzie znajdują się melanocyty – komórki produkujące melaninę, odpowiedzialną za powstawanie zmian pigmentacyjnych. Jest niezastąpiony w usuwaniu przebarwień,blizn i rozstępów. Stymuluje produkcję kolagenu w skórze, więc też doskonale odmładza – spłyca zmarszczki, poprawia jędrność i elastyczność skóry.

Niesłabnącą popularnością cieszą się zabiegi z użyciem laserów pikosekundowych. Stosowane są przede wszystkim w zabiegach na twarz – odmładzają, redukują przebarwienia, wygładzają blizny potrądzikowe. Pomogą też, gdy pacjent chce usunąć tatuaż lub makijaż permanentny, ponieważ potrafią pozbyć się tuszu spod skóry. Doskonale radzą sobie z tatuażami, bliznami, trądzikiem, zmarszczkami, rozszerzonymi porami czy rumieniem.

Wśród najpopularniejszych zabiegów medycyny estetycznej w 2021 roku trzeba też wymienić depilację laserową. Dzięki innowacyjnym urządzeniom do laserowego usuwania owłosienia ten zabieg można zaproponować praktycznie każdemu, kto pragnie pozbyć się niechcianych włosków. Nowoczesne lasery umożliwiają bowiem depilację bardzo cienkich i jasnych włosów, nawet blond i siwych. Na szczególną uwagę zasługuje najnowszy medyczny laser diodowy, który wyróżnia się wysoką gęstością energii emitowanej w bardzo krótkim czasie, dzięki czemu sprawdza się w likwidacji każdego rodzaju owłosienia.

Przeczytaj również: Czy zabiegi medycyny estetycznej znikną z gabinetów kosmetycznych?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2024 09:07
Strategy&: W przyszłym półroczu konsumenci planują wydawać więcej na produkty kosmetyczne, szczególnie luksusowe
Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotówwiadmoscikosmetyczne.pl
Według raportu Strategy& aż 52 proc. polskich konsumentów w ciągu najbliższych 6 miesięcy przewiduje zwiększone wydatki w kategorii „zdrowie i uroda”. To większy wzrost niż ten przewidywany na świecie oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zespół Strategy& (Grupa PwC) przeanalizował zachowania konsumenckie Polek i Polaków. Wnioski z badania zostały przedstawione w raporcie „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”. Analizie podlegały m.in. trendy konsumpcyjne, czyli to, jakich wydatków spodziewają się osoby biorące udział w badaniu w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

– W Polsce więcej konsumentów spodziewa się wyższych wydatków niż w regionie CEE (Central and Eastern Europe; Europy Środkowo-Wschodniej) i reszcie świata w każdej kategorii. Wynik ten jest wypadkową dwóch elementów: strachu przed wysoką inflacją, ale też rosnących płac, które napędzają ogólny wskaźnik konsumpcji w gospodarce. Polskie społeczeństwo jest pełne optymizmu i nastawione na dalszy intensywny rozwój, co daje impuls do wzrostu wszelkich pozytywnych czynników makroekonomicznych – zauważają autorzy raportu. Dodają, że wysoki wzrost jest widoczny zarówno w przypadku produktów pierwszej potrzeby, jak i dóbr luksusowych.

Produkty kosmetyczne nie zostały w badaniu wyodrębnione jako oddzielna kategoria; prognoza dotycząca wielkości wydatków w kategorii zdrowie i uroda pokazuje, że aż 52 proc. osób przewiduje zwiększenie nakładów finansowych, u 38 proc. wydatki pozostaną bez zmian, a u 10 proc. – zmniejszą się.

W przypadku produktów luksusowych lub designerskich – w to wliczają się produkty kosmetyczne – wzrost wydatków zakłada 41 proc. konsumentek i konsumentów, wydatki na tym samym poziomie – 42 proc., a mniej zamierza w nie inwestować – 17 proc. respondentów.

image
Raport Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024". Wydatki na dobra konsumpcyjne.
Strategy&, Grupa PwC

W obu przypadkach wzrost w Polsce (41 proc.) jest wyższy niż w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej (27 proc.) i na świecie (32 proc.), choć w przypadku dóbr luksusowych różnica jest zauważalnie większa, co oznacza, że Polska może okazać się atrakcyjnym rynkiem dla firm oferujących produkty premium. 

Czytaj także: 

Marki luksusowe ruszają na podbój Warszawy. Siła nabywcza mieszkańców stolicy rośnie

Pierwszy w Europie pop-up Armani Power of Beauty został otwarty w Warszawie

Marka Guerlain otworzyła swój pierwszy butik w Polsce

Dane do raportu zostały zebrane w styczniu i lutym 2024 r. PwC przeprowadziło ankietę wśród 20 662 konsumentów w 31  krajach i terytoriach:  Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy (Republika Czeska), Egipt, Francja, Niemcy, Hongkong, Węgry, Indie,Indonezja, Irlandia, Malezja, Meksyk, Holandia, Filipiny, Polska, Katar, Rumunia, Arabia Saudyjska, Singapur, Słowacja, Afryka Południowa, Korea Południowa, Hiszpania, Tajlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Stany Zjednoczone i Wietnam.

Z regionu Europy Środkowo-Wschodniej zebrane zostały odpowiedzi z 6 krajów: Czechy, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja i Ukraina od łącznie 1681 respondentów. 

Z Polski udział wzięło 370 osób. Respondenci mieli co najmniej 18 lat i byli pytani o szereg tematów związanych z trendami konsumenckimi, w tym zachowaniami zakupowymi, pojawiającymi się technologiami i mediami społecznościowymi.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
28.06.2024 11:41
Palo santo powraca w perfumach jako trendująca nuta zapachowa
Palo santo to nie tylko składnik perfum, ale także element bogatej tradycji i kultury.Getty Images
W ostatnich latach w świecie perfum i wód toaletowych można zaobserwować rosnące zainteresowanie nutami zapachowymi pochodzącymi z natury. Jednym z takich składników, który zyskuje na popularności, jest palo santo. Ten unikalny zapach przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoje właściwości aromatyczne, ale również z powodu rosnącego znaczenia duchowości alternatywnej w naszym społeczeństwie.

Wzrost popularności palo santo jako składnika perfum można częściowo przypisać rosnącemu zainteresowaniu duchowością alternatywną. Współczesne społeczeństwo coraz częściej poszukuje sposobów na poprawę samopoczucia, redukcję stresu i osiągnięcie wewnętrznej równowagi. Palo santo, ze swoimi właściwościami oczyszczającymi i relaksacyjnymi, idealnie wpisuje się w te potrzeby.

Czym jest palo santo?

Palo santo, czyli „święte drzewo”, to gatunek drzewa z rodziny burserowatych, rosnący naturalnie w tropikalnych rejonach Ameryki Południowej, zwłaszcza w Peru, Ekwadorze i Wenezueli. Nazwa ta odnosi się do długiej historii używania tego drzewa w ceremoniach religijnych i rytuałach duchowych. Drzewo palo santo osiąga dojrzałość po około 50-70 latach. Jego drewno charakteryzuje się intensywnym zapachem, który jest szczególnie wyczuwalny po spaleniu. Olejek eteryczny z palo santo, używany w perfumach, pozyskiwany jest z obumarłych drzew i gałęzi, co jest zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Palo santo ma głębokie korzenie w kulturach rdzennych Ameryki Południowej. Inkowie oraz inne plemiona używały tego drzewa w ceremoniach religijnych, wierząc, że jego dym ma właściwości oczyszczające i ochronne. Palo santo było palone podczas rytuałów, aby odpędzać złe duchy, negatywną energię oraz przyciągać dobrobyt. Współczesne społeczności andyjskie kontynuują te tradycje, używając palo santo podczas ceremonii duchowych, takich jak Inti Raymi (Święto Słońca). Olejek eteryczny z palo santo jest również stosowany w medycynie ludowej, gdzie przypisuje mu się właściwości lecznicze, takie jak łagodzenie bólu i stanów zapalnych.

Palo Santo w świecie perfum

image
Zapachy z nutą palo santo. Od lewej do prawej: This Is Really Him! Zadig & Voltaire, Magic Energy Charlotte Tilbury, Benzin Rammstein, Eau de Californie Celine.
Wiadomości Kosmetyczne
Nuty zapachowe palo santo są opisywane jako drzewne, cytrusowe, z lekkimi akcentami mięty i sosny. Ten unikalny profil zapachowy sprawia, że palo santo jest idealnym składnikiem zarówno dla męskich, jak i damskich kompozycji zapachowych. Perfumy z nutą palo santo często łączą ten składnik z innymi naturalnymi esencjami, takimi jak kadzidło, mirra, lawenda, czy drzewo cedrowe. Dzięki swoim właściwościom oczyszczającym i uspokajającym, palo santo w perfumach może nie tylko dostarczać przyjemnych doznań zapachowych, ale także wspomagać medytację i relaksację.

W ostatnich latach palo santo znalazło się w kompozycjach zarówno niszowych marek, jak i dużych domów perfumeryjnych; na półkach pokazały się takie zapachy jak np. Reflecting Celebrations od Zary, Eilish No 2 by Billie Eilish, Vintage Radio od Lattafa Perfumes, Ébène Fumé Toma Forda czy Good Fortune Elixir Intense od Viktor&Rolf.

Czytaj także: Światowej sławy trupa Cirque du Soleil prezentuje swój pierwszy zapach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 03:27