Listonic opublikował raport „Ranking popularności marek FMCG”. Dane do niego zebrał analizując listy zakupów tworzone przez użytkowników aplikacji w ciągu dwóch pełnych lat, od sierpnia 2020 do lipca 2022. Powstał koszyk zakupów złożony z najpopularniejszych kategorii zakupowych, w którym znalazły się także kosmetyki i chemia domowa. Z tych kategorii zostało wytypowanych 19 najpopularniejszych produktów, które znalazły się w przykładowym koszyku zakupowym Listonic. Dokładnemu badaniu zostały poddane następujące produkty: mleko, ser, makaron, masło, olej, napój bezalkoholowy, piwo, kawa, herbata, czekolada, chipsy, szampon, żel pod prysznic, środek do prania, płyn do naczyń, papier toaletowy.
Następnie za pomocą autorskiego narzędzia Brand Loyality Index sprawdzono, jak często w ciągu ostatnich dwóch lat wytypowane przez nas produkty pojawiały się na listach zakupów oraz ile procent z nich zawierało w sobie nazwę wybranej marki. W ten sposób powstał Ranking Popularności Marek FMCG.
W kategoriach kosmetycznych i chemii domowej na podium stanęły następujące marki.
Szampony – nr 1 Head&Shoulders
Żele pod prysznic – nr 1 Lux
Papier toaletowy – nr 1 Lambi
Środki do prania – nr 1 Lenor
Płyny do naczyń – nr 1 Fairy
W ciągu ostatnich dwóch lat popyt na kosmetyki wśród użytkowników aplikacji Listonic wzrósł aż o 12,6 proc. Największą wartością Brand Loyality Index w kategorii kosmetyków cieszą się szampony - co piąty z nich (22 proc.) dodawany jest do listy zakupów wraz z określoną marką.
Listonic to aplikacja do planowania zakupów. Ma 15 mln pobrań. Korzysta z niej ok. 1,4 mln użytkowników na świecie, z czego 250 tys. w Polsce.
Czytaj także: Popyt na kosmetyki rośnie [Raport Listonic]