W ciągu najbliższych dwóch lat etyczne postawy i zrównoważony rozwój będą miały duży wpływ na wybory konsumentów. Badania firmy Mintel Global Consumer dotyczące konsumenta holistycznego pokazują, że 60 proc. Singapurczyków jest gotowych bojkotować firmy, które zachowują się nieetycznie, a 73 proc. twierdzi, że starają się działać w sposób nieszkodliwy dla środowiska.
– Konsumenci wywierają coraz większy nacisk i oczekują, że firmy zajmą stanowisko w kwestiach społecznych, takich jak zmiany klimatyczne. Według nich nie powinny poprzestać na deklaracjach, ale wykonywać konkretne działania – powiedział KinShen Chan, starszy analityk ds. urody i higieny osobistej w firmie Mintel.
Rośnie również pragnienie autentycznego piękna. Konsumenci nadal sprzeciwiają się „starym” zasadom piękna i temu, co tak naprawdę oznacza „bycie pięknym”, przy czym 57 proc. Singapurczyków twierdzi, że umiejętność wyrażania swojej indywidualności jest dla nich najwyższym priorytetem.
– Konsumenci chcą autentyczności bez perfekcji. Marki nie mogą już traktować różnorodności i integracji jako chwytu marketingowego, muszą naprawdę zrozumieć bolączki konsumenckie oraz odzwierciedlić to w procesie projektowania produktu – zauważył ekspert Mintel.
Rozwój metaversu
Wraz z rozwojem trendów cyfrowych marki muszą rozważyć wirtualne podejście do swoich produktów i usług. Marki zaczynają eksperymentować z metawersem, aby tworzyć nowe doświadczenia cyfrowe i dalej angażować się w kontakt z konsumentem.
80 proc. singapurskich konsumentów ceni doświadczenia bardziej niż dobra materialne. Marki mogą wykorzystywać wirtualną przestrzeń, do tworzenia unikalnych produktów, które istnieją w dwóch rzeczywistościach. Pierwsza fala tego zjawiska to import produktów ze świata rzeczywistego do przestrzeni wirtualnych.
Tokeny NFT umożliwiają konsumentom kupowanie produktów, niezależnie od tego, czy chodzi o cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, czy wirtualne towar. Rynek wciąż się rozwija, co oznacza, że ważne jest, aby marki były skłonne do eksperymentowania i testowania nowych strategii cyfrowych.
Przeczytaj również: Technologia w branży beauty wejdzie na inny poziom. Konsumenci sprawdzą, czy kosmetyki naprawdę działają [RAPORT MINTEL]