StoryEditor
Rynek i trendy
09.11.2020 00:00

Jak Polacy dbają o skórę?

Oczyszczanie twarzy to według kobiet najważniejsza czynność pielęgnacyjna – wynika z globalnego badania dotyczącego prawidłowego oczyszczania skóry, przeprowadzonego na zlecenie marki CeraVe.    

W pierwszym Globalnym Sondażu CeraVe przeprowadzonym przez Ipsos 5500 ankietowanych z 11 krajów (USA, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Polska, Rosja, Tajlandia, Australia, Meksyk, Brazylia) odpowiedziało na pytania dotyczące pielęgnacji skóry. Ich wypowiedzi zostały następnie porównane ze stanem faktycznym. W badaniu wzięło udział 500 respondentów z Polski. Wśród nich znaleźli się mężczyźni oraz kobiety w wieku 18-60 lat. Jego wyniki wykazały, że Polacy, w przeciwieństwie do reszty świata, uważają, że to ręce są najważniejszą częścią ciała i należy myć je codziennie. Oczyszczanie twarzy znajduje się na drugim miejscu wśród mężczyzn, za to na pierwszym wśród kobiet.

Co wiemy o stosowaniu kosmetyków pielęgnacyjnych?

Połowa respondentów twierdzi, że myśli o barierze skórnej przy wyborze produktów do oczyszczania. Pomimo tego nadal w Polsce bardzo często występują błędne przekonania dotyczące pielęgnacji skóry twarzy, a mianowicie Polacy mają luki w wiedzy na temat tego, jaki produkt zastosować w jakiej sytuacji. Kobiety zazwyczaj wiedzą więcej niż mężczyźni i są bardziej skłonne do stosowania kilku produktów do mycia twarzy. Dwie trzecie badanych uważa, że zna swój rodzaj skóry, ale tylko co trzecia osoba potwierdziła to u specjalisty.  

Jak często myjemy twarz?

Wyniki sondażu pokazały także, że Polacy zazwyczaj myją twarz 2 lub 3 razy dziennie. 41 proc. mężczyzn oczyszcza skórę twarzy częściej niż dwa razy dziennie. Zazwyczaj robią to przy goleniu, po treningu lub po wieczornym wyjściu. Kobiety z kolei głównie myją twarz przed snem i często używają do tego jedynie wody.

Czego od produktów pielęgnacyjnych oczekują Polacy?

Polacy po zastosowaniu produktów pielęgnacyjnych chcą mieć przede wszystkim  miękką i sprężystą skórę (tylko co piąta osoba zgłasza, że jego skóra jest sprężysta po myciu, a połowa zgłasza uczucie miękkości). W porównaniu do konsumentów z pozostałych części świata Polacy częściej poszukują efektu jędrności po zastosowaniu kosmetyków.

Podobnie jak w innych krajach Polacy popełniają czasami wieczorne „grzechy przeciw skórze”. Częściej niż inne narody śpią na brudnych poszewkach na poduszki (78 proc.). Kobiety, pomimo tego, że zwracają szczególną uwagę na oczyszczanie twarzy, przyznają, że zdarza im się położyć spać bez jej uprzedniego umycia i z nałożonym makijażem. Wynika to zazwyczaj ze zmęczenia lub z braku czasu. Dwie trzecie Polaków, deklaruje, że jeśli zasypiają z nieoczyszczoną skórą twarzy, czują się brudni i sfrustrowani.

Patrząc na wyniki badania możemy dojść do wniosku, że choć Polacy popełniają niekiedy błędy w pielęgnacji i oczyszczaniu skóry, to większość z nich ma prawidłowe nawyki – twierdzą eksperci marki  CeraVe, na której zlecenie został przeprowadzony sondaż. Radzą też, jak powinna wyglądać odpowiednia pielęgnacja. Po pierwsze, należy pamiętać o dwukrotnym myciu twarzy: rano oraz wieczorem. Po drugie, produkty, które stosujemy podczas naszej rutyny pielęgnacyjnej należy dobierać odpowiednio do rodzaju skóry, nie zawsze te same preparaty sprawdzą się przy cerze mieszanej czy suchej. Po trzecie, nie można również zapominać o barierze ochronnej  skóry, która, jeżeli będzie działała prawidłowo, zadba o jej ochronę i odpowiednie nawilżenie .

Wyniki badania zostały przedstawione 27 października podczas  międzynarodowego e-eventu CeraVe „Global Cleanse Your Skin Week”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
06.11.2024 13:20
GXO: Przemysł kosmetyczny wciąż rośnie w siłę — z prognozą wzrostu do 758 miliardów dolarów do 2032 roku [RAPORT]
Canva

Przemysł kosmetyczny przechodzi dynamiczne zmiany, osiągając wartość 374 miliardów dolarów w 2023 roku i prognozując wzrost do 758 miliardów do 2032 roku. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający, a ich decyzje zakupowe kształtują wpływy mediów społecznościowych, rosnące znaczenie personalizacji oraz dążenie do zrównoważonego rozwoju.

Z raportu GXO wynika, że rynek kosmetyczny, obejmujący produkty do pielęgnacji skóry, makijażu oraz włosów, osiągnął wartość 374 miliardów dolarów w 2023 roku. Przewidywana jest prawie dwukrotna jego wartość do 2032 roku, sięgając 758 miliardów dolarów. Rosnący popyt napędzany jest przez potrzeby różnych grup wiekowych i demograficznych, które traktują produkty kosmetyczne jako część codziennej pielęgnacji i wyrazu siebie. Wzrost popularności zrównoważonych i personalizowanych produktów, które odpowiadają na potrzeby indywidualnych klientów, pokazuje, że rynek ten dostosowuje się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Zmienność preferencji i rosnące znaczenie wartości

Konsumenci coraz częściej kierują się wartością i przystępnością cenową przy wyborze produktów kosmetycznych. Dla 31 proc. respondentów to właśnie te czynniki mają kluczowe znaczenie, a 64 proc. zwraca uwagę na cenę i stosunek jakości do ceny przy wyborze produktów do pielęgnacji skóry. Jednocześnie aż 58 proc. zakupionych produktów kosmetycznych pochodzi z segmentu średniego lub luksusowego, co wskazuje na preferencję konsumentów do inwestowania w wyższej jakości produkty. Jednak mimo dużego zainteresowania luksusowymi produktami, lojalność wobec marki nie jest już tak silna jak kiedyś – tylko 38 proc. konsumentów jest lojalnych wobec konkretnych marek, a aż 41 proc. przywiązuje się raczej do konkretnych produktów.

image
NuTz

Zgodnie z danymi GXO, 71 proc. konsumentów korzysta z mediów cyfrowych, aby śledzić najnowsze trendy kosmetyczne. Wśród platform dominują YouTube (33 proc.), Instagram (31 proc.) oraz TikTok (28 proc.). Obecność treści typu „no makeup makeup” na TikToku, z ponad 130 milionami postów, pokazuje, jak ogromny wpływ mają media społecznościowe na decyzje zakupowe. Konsumenci, zwłaszcza młodsze pokolenia, oczekują szybkich i wiarygodnych informacji, co powoduje, że marki muszą działać elastycznie i dynamicznie dostosowywać swoje strategie marketingowe do zmieniających się trendów.

Preferencje zakupowe: personalizacja i online vs. offline

Z raportu wynika, że 39 proc. konsumentów oczekuje spersonalizowanych rekomendacji do pielęgnacji skóry zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, a 30 proc. preferuje produkty dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Personalizacja obejmuje nie tylko dobór składników, ale także możliwość dostosowania opakowań i dodatkowych usług, takich jak grawerowanie czy indywidualne pakowanie. Konsumenci cenią sobie doświadczenia, które sprawiają, że produkt jest bardziej osobisty, co wpływa na ich lojalność i skłonność do kolejnych zakupów.

Chociaż zakupy stacjonarne pozostają preferowaną formą dla 72 proc. respondentów, zakupy online zyskują na popularności – 47 proc. konsumentów woli kupować kosmetyki w sieci. Głównym powodem wyboru zakupów online są zniżki i promocje, na które zwraca uwagę 52 proc. ankietowanych. Dla 43 proc. ważna jest szybkość dostawy, jednak coraz więcej konsumentów, bo aż 64 proc., jest gotowych poczekać na dostawę wszystkich zamówionych produktów w jednym pakiecie w trosce o środowisko. To pokazuje, że zrównoważony rozwój staje się istotnym czynnikiem, na który zwracają uwagę także w kontekście zakupów online.

Czytaj także: Polska wśród najdroższych krajów pod względem cen kosmetyków. Raport Wethrift ujawnia szczegóły

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.11.2024 15:38
Dobre nastroje Polaków pozytywnym czynnikiem dla prognoz sprzedaży
W najlepszych nastrojach są młodzi konsumenci. Ogólnie nieco sceptyczniej konsumenci w Polsce oceniają swoje finanse i patrzą na większe wydatkifot. Shutterstock

Nastroje Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie – podają GfK i NielsenIQ w odczycie za październik br., wskazując, że to dobry prognostyk dla planowania sprzedaży w nadchodzących miesiącach.

"Pomimo lekkiego ochłodzenia nastroje konsumenckie Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie przekraczając wyniki sprzed roku i utrzymując się blisko wartości sprzed pandemii. Stabilność głównego wskaźnika jest dobrą wiadomością dla przedsiębiorców, którzy mogą z większym optymizmem patrzeć na perspektywy sprzedaży w nadchodzących miesiącach" – czytamy w komunikacie podsumowującym październikowy odczyt Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK – An NIQ Company.

Jest to wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich. W październiku 2024 r. wyniósł -1,7 pkt, co oznacza spadek o 2,7 pkt w porównaniu do września br.

Jest wprawdzie sygnał pewnego ochłodzenia nastrojów konsumenckich w październiku, szczególnie w kwestii finansów osobistych i skłonności do większych wydatków na dobra trwałe. Jednak Polacy wciąż pozytywnie oceniają perspektywy dla polskiej gospodarki, a porównanie do ubiegłego roku prezentuje wyraźną poprawę ogólnej sytuacji.

W najlepszych nastrojach konsumenckich niezmiennie znajdują się ludzie młodzi (od 15 do 29 lat), gdzie wskaźnik to nawet około 20 na plusie. Dla porównania badani z grupy 50-59 i powyżej 60 lat odnotowali średni wskaźnik nastrojów na poziomie sięgającym kolejno -15,5 i -8,9 jednostki, co stanowi niewielki, choć wyraźny spadek w relacji miesiąc do miesiąca.

– Polska gospodarka wciąż prezentuje się korzystnie na tle innych krajów UE. Mimo niewielkiego spadku wskaźnika w październiku, nastroje konsumenckie w Polsce pozostają na znacznie wyższym poziomie niż średnia unijna. To świadczy o większej odporności polskiej gospodarki na globalne zawirowania. Jednocześnie, warto zwrócić uwagę na fakt, że konsumenci są coraz bardziej świadomi wyzwań gospodarczych i podejmują bardziej przemyślane decyzje zakupowe. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność dostosowania swojej oferty do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Barbara Lewicka, senior director w GfK – An NIQ Company.

Czytaj także: GfK&NIQ: Siła nabywcza przeciętnego Polaka rośnie szybciej niż siła nabywcza przeciętnego Europejczyka

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 06:34