StoryEditor
Rynek i trendy
30.11.2014 00:00

Integracja i motywacja

Jesienna Konferencja Handlowa sieci Drogerie Polskie odbyła się w nietypowej scenerii – w październiku właściciele 120 drogerii spotkali się w urokliwym hotelu Turunc w Turcji. To spotkanie było zarazem finałem drugiej edycji akcji „Lato na Bogato” organizowanej wspólnie z producentami ściśle współpracującymi z siecią. „Wiadomości Kosmetyczne” zostały wybrane na patrona medialnego tego przedsięwzięcia.

Do udziału w akcji sieć Drogerie Polskie zaprosiła 18 marek kosmetycznych: Bielenda, Colgate-Palmolive, Donegal, Eveline Cosmetics, Eris, Fine, GlaxoSmithKline, Garnier, L’Oréal, Harper Hygienics, JFenzi, Marion, Nivea, Pierre René, Schwarzkopf, Soraya, Unilever i Verona. – Wyjątkowe propozycje tych firm, które przełożyły się na atrakcyjne oferty dla konsumentów, mobilizowały uczestników sieci do większej aktywności handlowej w okresie wakacyjnym – podsumowuje Leszek Szwajcowski, wiceprezes zarządu sieci Drogerie Polskie.
Najbardziej zaangażowani w akcję właściciele ponad 120 drogerii zostali zaproszeni na Jesienną Konferencję Handlową, której głównym celem było zaprezentowanie kierunków dalszego rozwoju sieci DP a także zacieśnienie relacji biznesowych pomiędzy właścicielami sklepów, organizatorem sieci oraz producentami.

Drogerie Polskie silną i rozpoznawalną marką

Pod takim hasłem podczas oficjalnej części konferencji odbyły się prezentacje zarządu sieci, na których szczegółowo zostały przedstawione oczekiwania, nawyki zakupowe i upodobania nowoczesnego konsumenta. Właściciele drogerii usłyszeli, że tradycyjny sklep może skutecznie konkurować z zagranicznymi, dobrze zorganizowanymi formatami handlu, musi jednak dostosować się do oferowanych na rynku nowoczesnych standardów, a także mocno promować swoją atrakcyjną ofertę, organizując agresywne, wysokobudżetowe kampanie reklamowe. – Aby jednak zaprosić nowoczesnego klienta do sklepu, kusząc go atrakcyjną ofertą, trzeba zapewnić mu swobodę i komfort w dokonywaniu zakupów tak, aby nie była to jego pierwsza i ostatnia wizyta – podkreślała prezes zarządu sieci Teresa Jonas. – Dlatego niezmiernie ważnym elementem jest dostosowanie wszystkich sklepów należących do naszej sieci do obowiązujących standardów, abyśmy jak najszybciej stali się rozpoznawalną, silną marką – przekonywała uczestników konferencji. Zobaczyli oni także przykłady drogerii, które już przeszły kompleksową modernizację. – Dobitnie pokazują one, jaki to może mieć wpływ na wynik ekonomiczny, napływ nowych klientów, postrzeganie sklepu przez przedstawicieli producentów, ale również poprawę komfortu psychicznego i samopoczucia samych właścicieli i personelu sklepów – wyjaśnia Leszek Szwajcowski. Działania Drogerii Polskich nie uszły uwadze producentów. Podkreślali oni w swoich wystąpieniach, że innowacyjne działania sieci, takie jak system lojalnościowy Core Coupon, własna, wewnętrzna rozgłośnia radiowa z emisją spotów reklamowych, akcje dedykowane na wyłączność pozwalają im mierzyć się z zagranicznymi konkurentami i budować nad nimi przewagę.
Zacieśnianie relacji
Ostatnie lata nie sprzyjały wyjazdom integracyjnym, spotkania uczestników sieci franczyzowych ograniczały się do krótkich konferencji . W tym roku Drogerie Polskie zdecydowały się przełamać ten schemat. – Dotychczasowe konferencje, pomimo dobrej organizacji, nie pozwalały chociażby na indywidualne rozmowy producentów z właścicielami drogerii, najzwyczajniej brakowało na to czasu. Ta konferencja była wyjątkowa pod każdym względem – mówi Leszek Szwajcowski. – Zebraliśmy w jednym miejscu właścicieli drogerii, kadrę menadżerską kluczowych producentów i dystrybutorów współpracujących z nami. Staraliśmy się zapewnić sprzyjające warunki i wystarczającą ilość czasu, aby każdy mógł swobodnie porozmawiać, przedstawić swoje uwagi i pomysły. To również był doskonały czas, aby sami właściciele drogerii wymienili się między sobą swoimi doświadczeniami, pochwalili osiągnięciami, które mogą być wdrożone w pozostałych sklepach. Oczywiście w dobie maili, telefonii komórkowej i aplikacji społecznościowych można wypracować sobie doskonały przepływ informacji pomiędzy organizatorem sieci a jej uczestnikami, jednak my postawiliśmy przede wszystkim na obudzenie silnego poczucia identyfikacji z realizowanym projektem, a kluczem do tego jest między innymi przekroczenie barier biznesowych i nawiązanie przyjaznych relacji pomiędzy współpracującymi ze sobą na co dzień osobami – wyjaśnia.

Korzyści biznesowe
Zarząd DP dołożył wszelkich starań, aby pobyt na konferencji stał się pełną emocji i niezapomnianych przeżyć przygodą. Zaproszonych gości powitał pięknie położony wśród zielonych wzgórz hotel, przy własnej zatoce mieniącej się tysiącami odcieni błękitu. Idealne miejsce na odpoczynek w prawdziwym relaksie, ciszy i spokoju w jednym z najbardziej urokliwych miejsc w okolicach Marmaris. – Oprócz licznych atrakcji, jakie oferował kompleks hotelowy, chcieliśmy zapewnić naszym gościom wyjątkową atmosferę, zabraliśmy ze sobą specjalistów od spełniania życzeń i umilania czasu – opowiada Leszek Szwajcowski. Do dyspozycji byli technik masażu i fizykoterapii, instruktor Nordic Walkingu, dbający o kondycję grupy oraz animator i DJ, którzy wraz z opiekunem z ramienia biura podróży zapewniali rozrywkę i wypełniali czas wolny. Największe jednak emocje zarezerwowane zostały na ostatni wieczór siedmiodniowej konferencji. W hotelowym amfiteatrze w ruch poszło „Koło Fortuny”, każdy z uczestników mógł spróbować szczęścia, biorąc udział w losowaniu, w którym nikt nie przegrywał. Główną nagrodę – 7-dniowy pobyt dla dwóch osób na Wyspach Kanaryjskich wylosowali Bogusława i Jerzy Pecka, właściciele drogerii Naomi, a na narty w austriackie Alpy pojadą właściciele drogerii, którzy zadeklarowali największe zakupy podczas konferencji. Cenne nagrody i wyróżnienia wręczyli też przedstawiciele producentów,
  którzy w ten sposób chcieli docenić dotychczasową współpracę z najbardziej zaangażowanymi w nią sklepami. Słodką niespodziankę przygotowali również właściciele hotelu wraz z biurami podróży Itaka i Sindbad, podczas pożegnalnej kolacji wjechał na salę olbrzymi tort DP, który wzbudził podziw wszystkich gości obecnych w kompleksie hotelowym .
Wyjeżdżając do domów, uczestnicy konferencji podkreślali rozmach i profesjonalizm, z jakim została przeprowadzona konferencja podsumowująca akcję „Lato na Bogato”, ale przede wszystkim mówili o korzyściach z takich spotkań. Osobiste poznanie się i wymiana doświadczeń pomiędzy właścicielami sklepów z różnych regionów Polski oraz nawiązanie bezpośrednich relacji z producentami, które prowadzą do zacieśnienia współpracy a także wzajemnego lepszego zrozumienia specyfiki dzisiejszego handlu – to najważniejsze z nich.

zdjęcia: serwis prasowy DP


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2025 03:48