
W stosunku do stycznia br., ceny towarów i usług wzrosły o 0,7 proc.
W lutym br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 1,1 proc.), żywności (o 0,9 proc.), napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,7 proc.) oraz restauracji i hoteli (o 0,9 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,28 p. proc., 0,21 p. proc., 0,10 p. proc. i 0,06 p. proc.
Niższe ceny odzieży i obuwia (o 1,2 proc.) oraz w zakresie transportu (o 0,5 proc.) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,06 p. proc oraz 0,04 p. proc.
W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny żywności (o 8,1 proc.) oraz w zakresie mieszkania (o 5,6 proc.) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,84 p. proc., i 1,37 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 1,0 proc.) obniżyły wskaźnik o 0,05 p. proc.