Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2022 r. była wyższa niż przed rokiem o 2 proc. (wobec wzrostu o 3,9 proc. w lipcu 2021 r.) – poinformował GUS. W porównaniu z czerwcem 2022 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 1,2 proc. W okresie styczeń-lipiec 2022 r. sprzedaż wzrosła r/r o 8 proc. (wobec wzrostu o 7,3 proc. w 2021 r.).
W lipcu 2022 r. najwyższy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. odnotowały tekstylia, odzież i obuwie – o 13,3 proc. Według danych GUS w kategorii farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny sprzedaż wzrosła o 10,2 proc. Natomiast żywność, napoje i wyroby tytoniowe odnotowała o wiele mniejszy wzrost – 5,4 proc.
GUS poinformował także, że w lipcu 2022 r. w porównaniu z czerwcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,4 proc.). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 8,6 proc. w czerwcu br. do 8,4 proc. w lipcu br.
Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,0 proc. przed miesiącem do 21,5 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 16,4 proc. do 16,1 proc.), natomiast wzrost udziału odnotowano w grupie „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,7 proc. do 22,8 proc.).