StoryEditor
Rynek i trendy
02.03.2023 00:00

Globalny rynek nutrikosmetyków urośnie o 3 miliardy dolarów w ciągu następnej dekady

Według raportu Fact.MR, światowy rynek nutrikosmetyków ma wzrosnąć z 5 miliardów dolarów w 2023 roku do 8,2 miliarda dolarów do końca 2033 roku, rozwijając się przy CAGR na poziomie 5 proc. Według Fact.MR rynek nutrikosmetyków rozwija się, ponieważ konsumenci i konsumentki stają się bardziej świadomi co do tzw. czystych etykiet i problemów skórnych, w tym zmarszczek i produktów przeciwstarzeniowych.

Szacuje się, że popyt na suplementy ogólnie wzrośnie o CAGR 5,4 proc. ze względu na ich liczne zalety dla skóry, w tym zdolność do wygładzania szorstkości i poprawy elastyczności. Nutrikosmetyki to z kolei podkategoria suplementów, które dostarczają wartości odżywczych do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci. Takie suplementy są opracowywane przy użyciu naturalnych elementów, takich jak kora, owoce, oleje i nasiona. Dodatkowo koenzym Q10, ekstrakty owocowe i zielona herbata to inne powszechnie stosowane substancje do opracowywania nutrikosmetyków.

Nutrikosmetyki do pielęgnacji skóry mają 50 proc. udział w światowym rynku, ponieważ wykorzystanie naturalnych składników, takich jak mielona kawa i węgiel drzewny w peelingach do skóry i algach morskich, kieruje uwagę ludzi na produkty nutrikosmetyczne, zamiast syntetycznych. Kluczowi producenci nutrikosmetyków dostarczają mniejsze wersje produktów w kompaktowych opakowaniach ze względu na rosnącą populację pracujących i gorączkowy styl życia poszczególnych osób.

Ponadto, według Fact.MR, pojawiające się składniki nutrikosmetyczne, takie jak likopen i piknogenol, są katalizatorami dużego zapotrzebowania na ich zastosowanie w pielęgnacji skóry. Co więcej, klinicznie zatwierdzone organiczne produkty nutrikosmetyczne w połączeniu z ekologicznym podejściem napędzają popyt na nutrikosmetyki do pielęgnacji skóry.

W praktyce nutrikosmetyki to zazwyczaj suplementy diety, które są reklamowane jako korzystne dla wyglądu i ogólnego samopoczucia użytkownika. Jest to podejście, które dobrze współgra z zainteresowaniem konsumentów ogólnym samopoczuciem i zdrowiem. Jest to również zgodne z wierzeniami kulturowymi, takimi jak tradycyjna medycyna chińska i praktyki ajurwedy, które przyjmują holistyczne podejście do zdrowia i dobrego samopoczucia. Ta zwiększona świadomość na temat zdrowia i dobrego samopoczucia skłoniła klientów do eksperymentowania z wellness alternatywnymi dla tradycyjnych leków i terapii zdrowotnych, które kładą podwaliny pod rozwój rynku nutrikosmetyków.

W Polsce znanymi markami nutrikosmetyków są między innymi Noble Health, Ostrovit, Sugar Bear Hair, Skrzypovita i Jelly Hair Bear.

Czytaj także: Branża protestuje przeciwko regulacjom rynku suplementów diety. Konsekwencje także dla handlu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
06.11.2024 13:20
GXO: Przemysł kosmetyczny wciąż rośnie w siłę — z prognozą wzrostu do 758 miliardów dolarów do 2032 roku [RAPORT]
Canva

Przemysł kosmetyczny przechodzi dynamiczne zmiany, osiągając wartość 374 miliardów dolarów w 2023 roku i prognozując wzrost do 758 miliardów do 2032 roku. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający, a ich decyzje zakupowe kształtują wpływy mediów społecznościowych, rosnące znaczenie personalizacji oraz dążenie do zrównoważonego rozwoju.

Z raportu GXO wynika, że rynek kosmetyczny, obejmujący produkty do pielęgnacji skóry, makijażu oraz włosów, osiągnął wartość 374 miliardów dolarów w 2023 roku. Przewidywana jest prawie dwukrotna jego wartość do 2032 roku, sięgając 758 miliardów dolarów. Rosnący popyt napędzany jest przez potrzeby różnych grup wiekowych i demograficznych, które traktują produkty kosmetyczne jako część codziennej pielęgnacji i wyrazu siebie. Wzrost popularności zrównoważonych i personalizowanych produktów, które odpowiadają na potrzeby indywidualnych klientów, pokazuje, że rynek ten dostosowuje się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Zmienność preferencji i rosnące znaczenie wartości

Konsumenci coraz częściej kierują się wartością i przystępnością cenową przy wyborze produktów kosmetycznych. Dla 31 proc. respondentów to właśnie te czynniki mają kluczowe znaczenie, a 64 proc. zwraca uwagę na cenę i stosunek jakości do ceny przy wyborze produktów do pielęgnacji skóry. Jednocześnie aż 58 proc. zakupionych produktów kosmetycznych pochodzi z segmentu średniego lub luksusowego, co wskazuje na preferencję konsumentów do inwestowania w wyższej jakości produkty. Jednak mimo dużego zainteresowania luksusowymi produktami, lojalność wobec marki nie jest już tak silna jak kiedyś – tylko 38 proc. konsumentów jest lojalnych wobec konkretnych marek, a aż 41 proc. przywiązuje się raczej do konkretnych produktów.

image
NuTz

Zgodnie z danymi GXO, 71 proc. konsumentów korzysta z mediów cyfrowych, aby śledzić najnowsze trendy kosmetyczne. Wśród platform dominują YouTube (33 proc.), Instagram (31 proc.) oraz TikTok (28 proc.). Obecność treści typu „no makeup makeup” na TikToku, z ponad 130 milionami postów, pokazuje, jak ogromny wpływ mają media społecznościowe na decyzje zakupowe. Konsumenci, zwłaszcza młodsze pokolenia, oczekują szybkich i wiarygodnych informacji, co powoduje, że marki muszą działać elastycznie i dynamicznie dostosowywać swoje strategie marketingowe do zmieniających się trendów.

Preferencje zakupowe: personalizacja i online vs. offline

Z raportu wynika, że 39 proc. konsumentów oczekuje spersonalizowanych rekomendacji do pielęgnacji skóry zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, a 30 proc. preferuje produkty dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Personalizacja obejmuje nie tylko dobór składników, ale także możliwość dostosowania opakowań i dodatkowych usług, takich jak grawerowanie czy indywidualne pakowanie. Konsumenci cenią sobie doświadczenia, które sprawiają, że produkt jest bardziej osobisty, co wpływa na ich lojalność i skłonność do kolejnych zakupów.

Chociaż zakupy stacjonarne pozostają preferowaną formą dla 72 proc. respondentów, zakupy online zyskują na popularności – 47 proc. konsumentów woli kupować kosmetyki w sieci. Głównym powodem wyboru zakupów online są zniżki i promocje, na które zwraca uwagę 52 proc. ankietowanych. Dla 43 proc. ważna jest szybkość dostawy, jednak coraz więcej konsumentów, bo aż 64 proc., jest gotowych poczekać na dostawę wszystkich zamówionych produktów w jednym pakiecie w trosce o środowisko. To pokazuje, że zrównoważony rozwój staje się istotnym czynnikiem, na który zwracają uwagę także w kontekście zakupów online.

Czytaj także: Polska wśród najdroższych krajów pod względem cen kosmetyków. Raport Wethrift ujawnia szczegóły

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.11.2024 15:38
Dobre nastroje Polaków pozytywnym czynnikiem dla prognoz sprzedaży
W najlepszych nastrojach są młodzi konsumenci. Ogólnie nieco sceptyczniej konsumenci w Polsce oceniają swoje finanse i patrzą na większe wydatkifot. Shutterstock

Nastroje Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie – podają GfK i NielsenIQ w odczycie za październik br., wskazując, że to dobry prognostyk dla planowania sprzedaży w nadchodzących miesiącach.

"Pomimo lekkiego ochłodzenia nastroje konsumenckie Polaków pozostają na historycznie wysokim poziomie przekraczając wyniki sprzed roku i utrzymując się blisko wartości sprzed pandemii. Stabilność głównego wskaźnika jest dobrą wiadomością dla przedsiębiorców, którzy mogą z większym optymizmem patrzeć na perspektywy sprzedaży w nadchodzących miesiącach" – czytamy w komunikacie podsumowującym październikowy odczyt Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK – An NIQ Company.

Jest to wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich. W październiku 2024 r. wyniósł -1,7 pkt, co oznacza spadek o 2,7 pkt w porównaniu do września br.

Jest wprawdzie sygnał pewnego ochłodzenia nastrojów konsumenckich w październiku, szczególnie w kwestii finansów osobistych i skłonności do większych wydatków na dobra trwałe. Jednak Polacy wciąż pozytywnie oceniają perspektywy dla polskiej gospodarki, a porównanie do ubiegłego roku prezentuje wyraźną poprawę ogólnej sytuacji.

W najlepszych nastrojach konsumenckich niezmiennie znajdują się ludzie młodzi (od 15 do 29 lat), gdzie wskaźnik to nawet około 20 na plusie. Dla porównania badani z grupy 50-59 i powyżej 60 lat odnotowali średni wskaźnik nastrojów na poziomie sięgającym kolejno -15,5 i -8,9 jednostki, co stanowi niewielki, choć wyraźny spadek w relacji miesiąc do miesiąca.

– Polska gospodarka wciąż prezentuje się korzystnie na tle innych krajów UE. Mimo niewielkiego spadku wskaźnika w październiku, nastroje konsumenckie w Polsce pozostają na znacznie wyższym poziomie niż średnia unijna. To świadczy o większej odporności polskiej gospodarki na globalne zawirowania. Jednocześnie, warto zwrócić uwagę na fakt, że konsumenci są coraz bardziej świadomi wyzwań gospodarczych i podejmują bardziej przemyślane decyzje zakupowe. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność dostosowania swojej oferty do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Barbara Lewicka, senior director w GfK – An NIQ Company.

Czytaj także: GfK&NIQ: Siła nabywcza przeciętnego Polaka rośnie szybciej niż siła nabywcza przeciętnego Europejczyka

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 22:37