Ponad 48,7 proc. kobiet w Polsce wydaje do 30 zł miesięcznie na kosmetyki do pielęgnacji włosów. 24,2 proc. deklaruje, że wydaje od 151 zł do 200 zł miesięcznie. 17,6 proc. respondentek przyznaje, że za kosmetyki płaci powyżej 200 zł. 7,2 proc. na kosmetyki przeznacza od 31 zł do 100 zł miesięcznie, natomiast 2,3 proc. zadeklarowało, że na kosmetyki wydaje od 101 zł do 150 zł – wynika z badania zorganizowanego przez markę Mudii.
Ponad połowa respondentek (54,8 proc.) zdradziła, że najczęściej wybiera marki drogeryjne. Druga najliczniejsza grupa (21,7 proc.) zadeklarowała, że stawia na kosmetyki ekologiczne. 15,4 proc. ankietowanych twierdzi, że wybiera kosmetyki marek premium. Natomiast 8 proc. kobiet odpowiedziało, że wybiera marki niskopółkowe.
Marki drogeryjne cieszą się największą popularnością u kobiet ze średnim portfelem (56,6 proc. wskazań wśród osób zarabiających 3501-5000 zł netto), w wieku 18-26 lat (74 proc.) oraz 27-43 lata (58,5 proc.). Natomiast marki premium są ulubieńcami kobiet dobrze zarabiających (25,9 proc. respondentek z grupy zarabiającej 5001-8000 zł, wybiera marki wysokopółkowe). Zazwyczaj są to kobiety w wieku 27-42 lata (19,2 proc.) oraz 43-58 lat.
Grupa kobiet z zarobkami 5001-8000 zł to także najczęstsze konsumentki marek ekologicznych (25,9 proc.). Siegają po nie zwłaszcza klientki w wieku +59 lat (40,5 proc.) oraz 43-58 lat. Natomiast kosmetyki niskopółkowe zazwyczaj są wybierane przez kobiety z zarobkami do 3,5 tys. zł netto (11,8 proc.). Największy odsetek pań, które deklarują zakup tego rodzaju kosmetyków maja 43-58 lat oraz 18-26 lat.
Dane zostały zebrane metodą CAWI (badania ankietowe online) na próbie 1013 respondentek z całej Polski. Badania przeprowadzono w okresie 15 lipca 2023 roku – 15 listopada 2023 roku.