Sprzedaż netto za trzy miesiące zakończone 2 maja 2020 r. wyniosła 1 173,2 mln dol., w porównaniu do 1 743 mln dol. w analogicznym kwartale ubiegłego roku (-32,7 proc.). Zysk również znacznie spadł, osiągając 303,6 mln dol. w porównaniu do 644,8 mln dol. w analogicznym okresie 2019 r.
- Rok fiskalny 2020 rozpoczął się dobrze, z dobrym wzrostem sprzedaży sklepów, udziałem w rynku i naszym programem lojalnościowym Ultamate Rewards i tak było do połowy marca. Szybka eskalacja COVID-19 spowodowała jednak znaczne zakłócenia w naszej działalności. Przez większą część pierwszego kwartału Ulta Beauty działała wyłącznie cyfrowo i chociaż sprzedaż e-commerce przekroczyła nasze oczekiwania, to nie wystarczyło, aby w pełni zrównoważyć wpływ zamknięcia naszych sklepów - powiedziała Mary Dillon, dyrektor generalna.
- Poradziliśmy sobie z pandemią, a naszym priorytetem w podejmowaniu każdej decyzji była ochrona naszych współpracowników i gości. Jestem niezwykle dumna i doceniam to, jak szybko nasze zespoły dostosowały się do dynamicznej sytuacji - dodała.
Zamknięcie sklepów sieci w miarę rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 w całym USA drastycznie wpłynęło na sprzedaż. Mary Dillon wydawała się być pewna, że jej program zbierania zapasów i stopniowego otwierania przeprowadzi sieć przez kryzys. Amerykański sprzedawca odnotował większą niż oczekiwano sprzedaż w ponownie otwartych drogeriach.