StoryEditor
Rynek i trendy
01.06.2020 00:00

Drogerie Ulta Beauty: Zamknięcie sklepów miało znaczący wpływ na sprzedaż

Sieć amerykańskich drogerii Ulta Beauty ogłosiła wyniki za pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego. Firma odnotowała spadek sprzedaży o 35,3 procent w porównaniu z tym samym okresem rok temu.

Sprzedaż netto za trzy miesiące zakończone 2 maja 2020 r. wyniosła 1 173,2 mln dol., w porównaniu do 1 743 mln dol. w analogicznym kwartale ubiegłego roku (-32,7 proc.). Zysk również znacznie spadł, osiągając 303,6 mln dol. w porównaniu do 644,8 mln dol. w analogicznym okresie 2019 r.

- Rok fiskalny 2020 rozpoczął się dobrze, z dobrym wzrostem sprzedaży sklepów, udziałem w rynku i naszym programem lojalnościowym Ultamate Rewards i tak było do połowy marca. Szybka eskalacja COVID-19 spowodowała jednak znaczne zakłócenia w naszej działalności. Przez większą część pierwszego kwartału Ulta Beauty działała wyłącznie cyfrowo i chociaż sprzedaż e-commerce przekroczyła nasze oczekiwania, to nie wystarczyło, aby w pełni zrównoważyć wpływ zamknięcia naszych sklepów - powiedziała Mary Dillon, dyrektor generalna.

- Poradziliśmy sobie z pandemią, a naszym priorytetem w podejmowaniu każdej decyzji była ochrona naszych współpracowników i gości. Jestem niezwykle dumna i doceniam to, jak szybko nasze zespoły dostosowały się do dynamicznej sytuacji - dodała.

Zamknięcie sklepów sieci w miarę rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 w całym USA drastycznie wpłynęło na sprzedaż. Mary Dillon wydawała się być pewna, że jej program zbierania zapasów i stopniowego otwierania przeprowadzi sieć przez kryzys. Amerykański sprzedawca odnotował większą niż oczekiwano sprzedaż w ponownie otwartych drogeriach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2025 06:10