Drogerie są największym kanałem sprzedaży na rynku artykułów kosmetycznych i w 2020 r., wg danych PMR, odpowiadały za 43 proc. jego wartości. Szacowana wartość sprzedaży artykułów kosmetycznych w drogeriach osiągnęła w ubiegłym roku prawie 11 mld zł z odjęciem szacowanej sprzedaży internetowej tych drogerii.
– Sprzedaż kosmetyków w dyskontach oraz w internecie jest znacząco mniejsza niż w kanale drogeryjnym. Internet i dyskonty razem odpowiadają obecnie za 28 proc. wartościowej sprzedaży całego rynku artykułów kosmetycznych, co przekłada się na 7,1 mld zł – mówi Karolina Szałas, Retail Market Analyst w PMR.
Podkreśla również, że ten stan utrzyma się przez najbliższe lata.
– Mimo, że do 2026 roku prognozujemy spadek udziału drogerii stacjonarnych w rynku w dużej mierze na rzecz internetu, co jest związane również z tym, że wszystkie największe drogerie już posiadają swoje sklepy internetowe, sprzedaż kosmetyków w dyskontach i online nadal będzie mniejsza niż w stacjonarnych drogeriach. Łącznie dyskonty i internet powinny osiągnąć w 2026 r. ok. 35 proc. udziałów w sprzedaży wartościowej kosmetyków – podsumowuje Karolina Szałas.
Największy udział w kanale drogeryjnym mają obecnie duże sieci drogeryjne – Rossmann, Hebe, Super-Pharm i Natura. Liderem jest sieć Rossmann z 1500 placówkami.
Wg szacunków duże sieci drogeryjne mają w 2021 r. 66 proc. udziału w kanale sklepów kosmetyczno-drogeryjnych i odpowiadają za 7,1 mld wartościowej sprzedaży – podaje PMR. W 2017 r. było to 62,7 proc.
Dane pochodzą z webinaru „PMR Meet-Up: Asortyment pozakosmetyczny w drogeriach”, którego Wiadomości Kosmetyczne były patronem prasowym.
Czytaj także o tym, jaki asortyment warto wprowadzić do drogerii oprócz kosmetyków: Co, poza kosmetykami, klienci kupują w drogeriach? Najnowsze dane PMR