Dobre samopoczucie, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym, znajduje się na szczycie rankingu.
- Przyjęcie holistycznego podejścia staje się kluczowym czynnikiem motywującym zachowania konsumentów, którzy szukają wygody, przejrzystości i wartości. Przez następne dziesięć lat marki będą miały szansę stać się partnerami dla swoich klientów. Istotna będzie ochrona środowiska - czystość wody i powietrza stanie się ważnym argumentem w wyborze marek. Ruch świadomego życia i praktyka uważności (mindfulness) odegrają rolę równie ważną jak trening fizyczny - mówi Simon Moriarty, dyrektor Mintela.
Według tej samej logiki troska o środowisko jest, według Mintela, drugim co do wielkości trendem konsumenckim. - Rosnąca globalna populacja i kryzys klimatyczny skłaniają ludzi do ograniczania zużycia energii i odpadów oraz uczą ich efektywniej dzielić przestrzeń i ściślej współpracować. W następnej dekadzie napięcia społeczne wzrosną tylko w miarę nasilania się konkurencji o zasoby - mówi Simon Moriarty.
Po technologiach, przedstawionych w badaniu jako chęć znalezienia rozwiązań za pomocą świata cyfrowego, pojawiła się także troska o prawa konsumentów (potrzeba bycia szanowanym, chronionym i wspieranym), kwestie tożsamości (nauka wyrażania siebie, potwierdzanie własnego miejsce w społeczeństwie) i poszukiwanie intensywnych doświadczeń zakupowych.