
Mimo że większość Polaków deklaruje, że prezenty kupuje z wyprzedzeniem, rzeczywistość wygląda inaczej w przypadku walentynek. Dane Allegro pokazują, że największy szczyt zakupów walentynkowych w ubiegłym roku przypadł na 12 lutego, czyli zaledwie dwa dni przed świętem. W tym roku pierwsze wyszukiwania związane z walentynkami pojawiły się już w styczniu, ale w ostatnich dniach zainteresowanie gwałtownie rośnie. To sugeruje, że Polacy często pozostawiają walentynkowe zakupy na ostatnią chwilę, mimo wcześniejszych deklaracji o planowaniu z wyprzedzeniem.
Walentynki to nie tylko okazja do świętowania, ale również do obdarowywania bliskich. Aż 72 proc. badanych deklaruje, że kupuje prezent dla swojej drugiej połówki. Najwięcej osób przeznacza na ten cel od 51 do 100 złotych (30 proc.), a co piąty badany wybiera drobne upominki do 50 złotych (21 proc.). Jednocześnie mężczyźni wydają na prezenty znacznie więcej niż kobiety – prawie co piąty ankietowany mężczyzna (19 proc.) przeznacza na ten cel od 101 do 300 zł, podczas gdy taką kwotę wydaje mniej niż 10 proc. kobiet.
Dane z badania wskazują, że mimo upływu lat walentynki wciąż cieszą się dużą popularnością w Polsce. Największy entuzjazm wykazują młodzi dorośli, ale święto to pozostaje ważne dla szerokiego grona osób. Z kolei analizując dane zakupowe, można zauważyć, że choć zainteresowanie prezentami pojawia się już w styczniu, to ostateczne decyzje zakupowe często zapadają w ostatnich dniach przed świętem.